עוד התחממות בגבול הצפון עם תקיפות נרחבות של צה"ל בדרום לבנון - שתוארו שם כ"חגורת אש" בדומה לתקיפות אינטנסיביות ברצועת עזה - אחרי פגיעה בשני בתים בגליל מירי טילי נ"ט של חיזבאללה, לצד איום נוסף של שר הביטחון יואב גלנט - שמצהיר: "התקופה הקרובה תהיה מכריעה".
גלנט קיים הבוקר (רביעי) דיון מבצעי בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין וקצינים נוספים. בהודעה מטעמו נמסר כי במהלך הביקור קיבל גלנט סקירה על מאמצי ההגנה באזור הגבול ופעולות ההתקפה השונות, בדגש על סיכול מפקדי חיזבאללה בדרום לבנון.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בדיון מבצעי בפיקוד צפון
שר הביטחון יואב גלנט בדיון מבצעי בפיקוד צפון
"התקופה הקרובה תהיה מכרעת". גלנט וגורדין בפיקוד הצפון
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גלנט הסביר כי "הפעולות המתבצעות איכותיות מאוד. יש הרבה כוחות שפרוסים על הקו, יש פעולה התקפית הולכת ומתמשכת של כוחות צה"ל בכל דרום לבנון. התוצאות המבצעיות מרשימות מאוד - מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו - אלה האנשים שהיו אחראים על הפעולה ההתקפית ועל הרצון לפגוע באזרחי מדינת ישראל, ואנחנו גרמנו לכך שמחציתם מתים ומחציתם מתחבאים ומפקירים את דרום לבנון לפעולת צה"ל".
בהמשך הסביר גלנט כי "המטרה העיקרית שלנו הייתה ונותרה לגרום לכך שישרור כאן מצב ביטחוני שונה, ושתושבי צפון מדינת ישראל יוכלו לחזור לבתיהם באופן שקט ובטוח. אנחנו עוסקים במספר חלופות על-מנת לבסס את העניין הזה והתקופה הקרובה תהיה מכריעה בהקשר הזה".
תיעוד אחת מהפגיעות באביבים
(צילום: מועצה אזורית מרום הגליל)

במהלך ביקורו בפיקוד הצפון עמד שר הביטחון על הצורך בקידום הפעולות המבצעיות שיאפשרו את חזרת תושבי הצפון לבתיהם, במקרה שהמאמצים המדיניים המתנהלים ייכשלו.
הודעת גלנט הגיעה ממש במקביל להודעה של צה"ל בצהריים על כך שהשלים תקיפה רחבה של כ-40 מטרות של חיזבאללה באזור הכפר עייתא א-שעב שבדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה. התקיפות הנרחבות הגיעו אחרי שבבוקר, במקביל לביקור גלנט, נפגעו שני בתים מירי טילים לעבר מושב אביבים שבגליל העליון, וקרוואן אחד נשרף. לפי המועצה האזורית מרום הגליל, לא היו נפגעים בתקרית.
בדובר צה"ל ציינו כי בין המטרות שנפגעו בגל התקיפות הנרחב - שהושלם בתוך דקות - "היו מתקני אחסון, אמצעי לחימה ותשתיות טרור ומטרות נוספות ששימשו את ארגון הטרור במרחב. כל זאת, כחלק ממאמץ השמדת תשתיות הארגון במרחב הגבול". עוד נמסר כי "חיזבאללה עושה שימוש נרחב במרחב עייתא א-שעב לצורכי טרור ומיקם במרחב עשרות אמצעים ותשתיות טרור של הארגון שכוונו לעבר העורף הישראלי".
מוקדם יותר קיבל חיזבאללה אחריות על הירי לאביבים, וטען כי הוא בוצע בתגובה לתקיפות ישראליות קודמות. במקביל, כוחות צה"ל תקפו מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. מלבד אביבים, פצצות מרגמה נורו לעבר המושב זרעית שבגליל העליון והמושב שומרה שבגליל המערבי.
עמי דהן, תושב אביבים שנמצא במושב, אמר ל-ynet בעקבות השיגורים כי "אנחנו לא יוצאים ולא מסתובבים ביישוב עד שמאשרים לנו בצבא לצאת מהמרחבים המוגנים". לדבריו, מחבלי החיזבאללה הפגיזו את המושב בפצמ"רים מכיוון הכפר מארון א-ראס שמעבר לגבול.
2 צפייה בגלריה
נפילה במושב אביבים
נפילה במושב אביבים
נפילה במושב אביבים
(צילום: אליעזר ביטון)
תקיפות צה"ל בלבנון

תיעוד מתקיפות צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)

"לצערי, לאט-לאט הם פוגעים בכל פעם בבית אחד, כדי לגרום כנראה למורל נמוך. אבל זה לא יצליח להם", הסביר דהן. "כל בית שהם יהרסו אנחנו נבנה אותו הרבה יותר טוב ונחזיר את כולם. סומכים על שר הביטחון וצה"ל שיעשו את מה שצריך לעשות". הוא הוסיף כי "נכון שזה קשה לא להיות כבר 200 יום עם הילדים בבית, אבל זה חלק מהמאמץ וכולנו צריכים להשתתף ולהיות מתחת לאלונקה. הרחיקו אותנו התושבים 40 קילומטרים מהבית, אבל בלבנון מורחקים התושבים 100 קילומטרים, ואצלנו מסייעים לתושבים. אצלם אין מי שעוזר להם מול ציר הרשע של איראן".