מעצר החשוד בירי בבת ה-84 בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה עצרה אתמול (ד') תושב חיפה בן 24, החשוד שביצע את הירי לעבר בניין מגורים בעיר ביום ראשון, שפגע בלורט לוי בת ה-84 ופצע אותה באורח בינוני, בזמן שישבה בסלון ביתה. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים. חוקרי המשטרה סבורים עדיין כי הירי לא כוון כדי לפגוע בלוי.
מהמשטרה נמסר כי בתום פעולות חקירה מאומצות, שכללו איסוף ראיות מהזירה וגביית עדויות מעדי ראייה, נעצר החשוד. בביתו נתפסו תחמושת בתפזורת, מכשירי טלפון, מסכה ומכשיר ג'י.פי.אס. הוא הובא לחקירה במשרדי היחידה ללוחמה בפשיעה מרחב הכרמל, ובסיומה נכלא. בכוונת המשטרה להאריך את מעצרו בהמשך היום בבית המשפט בעיר.
לורט לוי בת ה-84, לאחר הירי: "הפכנו לשיקגו"
(צילום: ליאור אל-חי )

2 צפייה בגלריה
לורט לוי
לורט לוי
"אין לי סכסוכים עם אף אחד". לורט לוי
(צילום: ליאור אל-חי )
לוי בת ה-84, אם לתשעה ילדים וסבתא לנכדים ונינים רבים, ישבה בסלון דירתה שבקומה הראשונה בבניין שברחוב ברוך הכהן בשכונת קריית שפרינצק. מחקירת שוטרי תחנת חיפה עולה כי ככל הנראה שני רוכבי קטנוע התקרבו לבניין המגורים, ירו באמצעות אקדח - וקליע שחדר לדירה דרך החלון פגע בגבה של לוי.
חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ראשוני והיא פונתה כאמור במצב בינוני לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הוכנסה לחדר הלם. היא עדיין מאושפזת במחלקה הכירורגית במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, ומצבה מוגדר כעת קל. בני משפחתה לא ידעו על מעצר החשוד, ושמעו זאת מ-ynet.
"אף אחד לא עדכן אותנו שהיורה נעצר. זה מאוד משמח לשמוע שהמשטרה תפסה אותו", אמרו. הם הוסיפו כי "הפגיעה באמא זעזעה את כולנו. אישה מבוגרת שישבה בבית עם הנכדה שלה ושני הנינים וראתה טלוויזיה בסלון, ופתאום כדור נכנס לתוך הבית ופגע לה בגב. זה מעשה נורא, שגרם לפחד גדול אצל כולנו".
לוי שחזרה מבית החולים את רגעי האימה מיום ראשון. "ישבתי בסלון וראיתי טלוויזיה, שלושה נכדים שלי היו בחדר", היא סיפרה. "פתאום שמעתי קול של ירי, היה הבזק של אור. הרגשתי כאבים חזקים בגב והבנתי שירו בי. כולי התמלאתי דם. צעקתי לנכדה שלי 'תצילי אותי, תצילי אותי'. היא רצה אליי וראתה שאני פצועה".
2 צפייה בגלריה
התחמושת שנתפסה בביתו של החשוד בחיפה
התחמושת שנתפסה בביתו של החשוד בחיפה
התחמושת שנתפסה בביתו של החשוד בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
"הנכדה שלי התקשרה מהר למד"א ופינו אותי לבית חולים", המשיכה לוי. "אין לי שום מושג מי ירה עליי בבית. האלימות אצלנו במדינה נוראית. אני אישה מבוגרת ואין לי סכסוכים עם אף אחד. מפחיד היום עם כל האלימות שיש במדינה שלנו, זו אלימות שפוגעת בכולם. היא נכנסת עכשיו גם לבתים שלנו".
בנה של לורט, ששהה עמה בבית החולים, תיאר כיצד שמע על פציעת אמו. "הייתי בעבודה, ודוד שלי התקשר ואמר לי 'ירו באמא שלך'. חשבתי שהוא השתגע, אבל אז הבנתי שזה נכון והתמוטטתי. בחיים לא היה כזה חוסר ביטחון. אין דין ואין דיין. פעם היה עוד כבוד, היום יורים גם בנשים, גם בילדים וגם באנשים מבוגרים".
גם בתה של לורט זועמת: "האלימות בשכונה היא בלתי נסבלת. איפה קצין המודיעין שאמור למנוע מאנשים להסתובב עם נשקים ולירות על אנשים בבתים. יש לנו חוסר ביטחון, אנחנו מפחדים לצאת מהבית ועכשיו צריכים גם לפחד להיות בבית. המשטרה צריכה לקחת אחריות על המקרה שקרה לאמא שלי ולעשות הכול כדי לעצור את החשודים האלה ואת האלימות בכלל בשכונת שפרינצק".