דיווח באולפן ynet מאזור המעצר בנצרת
(צילום: שחר גולדשטיין, אסף מגל)

המחבלים מחמוד קאדרי ומחמוד עבדאללה עארדה שנמלטו מכלא גלבוע נלכדו אמש (יום שישי) באזור הר הקפיצה בנצרת, אחרי שפנו לאזרחים בשכונת אל פאחורה וביקשו מהם מזון ועזרה. לפי הנטען, משפחה שאליה הגיעו המחבלים דיווחה למשטרה על נוכחותם בנצרת - ובסריקות שנערכו באזור אותרו השניים, נעצרו והועברו לחקירת שב"כ. שעות ספורות לאחר מכן נתפסו גם זכריא זביידי ומוחמד קאסם עארדה באום אל-גאנם.
לאחר מעצר של קאדרי ועארדה השמיעו מאות פלסטינים בגדה המערבית איומים על חיי המשפחה שלכאורה דיווחה למשטרה על השניים והביאה לתפיסתם. גם ברשתות החברתיות הפלסטיניות פרסמו רבים איומים דומים. כעת המשפחה שנטען שדיווחה למשטרה אמרה בשיחה עם ynet כי "מדובר בשקר - לא דיווחנו, היינו בחתונה. לא יודעים מאיפה מביאים את הסיפור הזה ואיך הכניסו אותנו אליו".
תפיסת המחבלים בנצרת

1 צפייה בגלריה
תפיסת המחבלים בנצרת
תפיסת המחבלים בנצרת
תפיסת המחבלים בנצרת
ריאיון עם תושב אום אל-גאנם שבו נתפסו הנמלטים בבוקר
(צילום: שחר גולדשטיין, אביהו שפירא)

לדברי המשפחה, שחלק מבניה הם אנשי כוחות הביטחון, "אנחנו רוצים לעזור למדינה, אבל בעניין הזה אנחנו לא מעורבים בכלל". על אף האיומים שקיבלה המשפחה, לא נצפו בקרבת ביתה שוטרים שמאבטחים אותה.
מחמוד קאדרי ומחמוד עבדאללה עארדה, אנשי הג'יהאד האיסלאמי, נתפסו על ידי שוטרי סיור באזור הר הקפיצה בנצרת. לפי המשטרה, הם פנו לאזרחים באזור וביקשו מהם מזון ועזרה, ואלה דיווחו על כך. כוחות גדולים הוקפצו לאזור, ובסריקות שערכו במקום אותרו השניים. לפנות בוקר נלכדו שני נמלטים נוספים - זכריא זביידי מוחמד קאסם עארדה - ביישוב אום אל-גאנם שבהר תבור. השניים נעצרו על ידי אנשי ימ"מ של המחוז הצפוני של המשטרה כשהם מסתתרים תחת עגלות משאית בחניון משאיות במהלך סיור בשטח שנערך לאורך כל הלילה במספר כפרים באזור העמקים.
בעקבות מעצר האסירים הנמלטים התפרעו בלילה 1,000 פלסטינים ב-11 מוקדים בגדה המערבית. במעבר ג'למה שמצפון לג'נין נפתחה אש חיה לעבר כוחות צה"ל, ומדרום לחברון ירו לוחמים לעבר חשודים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר עמדה צבאית - ופגעו לפחות באחד מהם.