בצל המשבר בקואליציה עקב ההתנגדות לקידום "חוק הג'ובים לרבנים", יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, אמר הבוקר (יום רביעי) ל-ynet כי "כל האירוע כולו מההתחלה ועד הסוף יצא מפרופורציות". רוטמן טען כי "מדובר באירוע לו"ז יישום הסכמים קואליציוניים, זה אירוע של ראשי קואליציה. באו לוועדה אנשים פשוט כדי לצעוק, היסטריה, נורא, וזה בזמן מלחמה". הוא הוסיף כי "מי שהתאבד שהחוק הזה לא יעבור, מי שצעק עד שאיבד את הקול שלו - חבר'ה, מלחמה, באמת זה האירוע?".
הריאיון המלא עם ח"כ רוטמן
( צילום: ירון ברנר)

יכול להיות שזה מה שמסמן את האירוע. ח"כים של הליכוד היו בדיון, וגם ראש העיר אשקלון ויו"ר השלטון המקומי. "שאלתי בסוף את ראש העיר אשקלון תומר גלאם ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס על מה המריבה, והם ענו 'על הנציגות שלנו בגוף הבוחר'. באמת שזה חשוב, כל פרט חשוב, אבל אני חושב שהייתה פה יציאה מפרופורציה".
אתה לא חושב שהייתה פה טעות מלכתחילה? מה ההבדל מהפעם הקודמת שהחוק ירד מסדר היום? "זו יציאה מפרופורציה, רק שאז היציאה מפרופורציה הייתה עוד יותר משונה כי מי שיצא אז מפרופורציה היה יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהיה חבר בקבינט המלחמה שאמר 'אני הולך לפרק ממשלה על הדבר הזה'. טוב, בסדר, אתה משוגע קצת, לא יודע למה אתה עושה את זה, אבל אם זה נורא חשוב לך לפרק קבינט מלחמה על חוק הרבנים אז בסדר, בוא נחכה איתו, אבל גנץ הלך מסיבות אחרות".
1 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
ח"כ רוטמן באולפן ynet, ארכיון
(צילום: קובי קואנקס)
בהמשך ח"כ רוטמן התייחס להדחתם מהוועדה של חברי הכנסת משה סעדה וטלי גוטליב, שתקפו בחריפות את החוק במהלך הדיון אתמול. "אמרתי אתמול בצורה מאוד ברורה שאני תמה על התנהלותם של גוטליב וסעדה. חברת הכנסת גוטליב חברה גם בוועדת החוץ והביטחון, וכמישהו שלא מרוצה מאופן התנהלות המלחמה הצגתי שם את הדילמות וההתלבטויות שלי. בסופו של דבר לא מקבלים את דעתי בכל דבר, כולל בחוקים שעוברים אצלי בוועדה, אבל יש קואליציה ויש ממשלה במדינת ישראל, ואני בסופו של דבר משפיע על מה שאני משפיע. על מה שאתה לא מצליח אתה אומר 'בפעם הבאה'".
רגע, את גנץ כינית "משוגע" - בזמן מלחמה זה משנה איזה אח של דרעי או יוסף יהיה רב באיזו רשות? עכשיו מי משוגע? "על החוק הזה, שהוא חוק טוב בסך הכל, עבדנו די הרבה לפני המלחמה, הוא הוכן כולו, כל הדיונים המהותיים התנהלו לפני תחילת המלחמה. צריך להעלות אותו להצבעה ולסיים את האירוע, כי יש 33 ערים במדינת ישראל שאין בהן רבנים. יכול להיות מאוד שאיתמר בן גביר ועמיחי אליהו מעוצמה יהודית רוצים שימונו פלוני ולא אלמוני. אני חייב לומר לך שאותי כמחוקק הנושא הזה באמת לא מעניין, אני לא מתעסק בזה".
יכול להיות שנתניהו איבד שליטה על חברי הכנסת של הליכוד? כי בש"ס רומזים שהם מריחים את סוף הקואליציה. "הליכוד התמודד עם הבעיה בדרך שבה מתמודדים עם ח"כים שמטפסים על עצים קצת יותר גבוהים ומחליפים אותם. הליכוד יתמודד עם הבעיה הזו, אצלי בוועדה העניין נפתר. אני חושב שהיינו בשיח הזה של איבוד שליטה על הליכוד גם בעבר. יש תחושה ציבורית מסוימת שמקשה מאוד על תפקוד הממשלה. אמרתי עוד בתחילת המלחמה שכולם צריכים להיות מאוחדים, צריכים לעשות ממשלה כמה שיותר רחבה. אני קראתי לכל המפלגות הציוניות להיכנס לממשלה, ואז כשהממשלה היא מאוד רחבה אז ממילא ממוקדים יותר בעשייה. לא רבים פוליטית על שום דבר. מתי התחילו הספינים הפוליטיים לעלות מדרגה? כשגנץ החליט מסיבות פוליטיות שאף אחד לא מבין לעזוב את קבינט המלחמה. אין ספק שהדבר הזה פוגע בלכידות החברתית בזמן מלחמה".
ובכל זאת, כשגנץ היה בקבינט תקפתם אותו. "אני אמרתי אתמול ואני אמרתי בשביל אחדות ובשביל שנהיה ביחד ולא נריב על דברים חשובים או על שטויות, שפשוט לא נריב, נקודה".