1 צפייה בגלריה
נדים שתיווי שהותקף בחוף אולגה על רקע גזעני
נדים שתיווי שהותקף בחוף אולגה על רקע גזעני
"דקרו וקיללו אותי". נדים שתיווי שהותקף בחוף אולגה
נדים שתיווי, תושב ג'לג'וליה בשנות ה-20 לחייו, הגיש אתמול (שישי) תלונה במשטרת חדרה לאחר שנדקר בלילה בחוף אולגה על ידי קבוצה של כמה גברים. לדבריו, התוקפים היו יהודים, והם תקפו אותו על רקע לאומני. הוא נפצע בגבו ובפניו ונזקק לטיפול רפואי, מצבו הוגדר קל.
שתיווי סיפר ל-ynet כי הוא עובד בתחום המשלוחים, ושלשום עם סיום עבודתו הגיע לחוף אולגה כדי לנוח. "פתאום ניגשה אליי קבוצת יהודים, יותר מעשרה אנשים, ואחד מהם שאל אותי 'מה אתה עושה כאן?'. עניתי 'באתי לנוח'. אחר כך תקפו והכו אותי, דקרו אותי בגב וקיללו אותי. הם אמרו לי 'אתה ערבי מלוכלך, לך מכאן ואל תחזור'".
לדבריו, הוא ניסה להימלט והם רדפו אחריו. "נפלתי על האדמה והם דרכו עליי וגם גנבו לי את הטלפון ואת מפתח הרכב, עד שהגיעו למקום כמה ערבים ויהודים שהצילו אותי ממוות. לאחר זמן קצר, יהודי החזיר לי את הדברים שגנבו".
הוא הוסיף כי במהלך התקיפה ראה באזור שני שוטרים: "קראתי להם לעזרה אבל הם לא רצו להגיע, אלא השאירו אותי פצוע ותחת התקפה". לדבריו, כשסיפר זאת בתחנת המשטרה כשהגיע להתלונן על התקרית נאמר לו כי "ההנחיות מחייבות את השוטרים לא להתערב במקרה כזה או דומה". "אמרתי להם שאם הייתה לי סכין והייתי מנסה להתגונן באמצעותה, ישר היו באים והורגים אותי במקום. אבל כשהקורבן ערבי זה כנראה לא משנה".
לדבריו, "לא ציפיתי שאיחשף למתקפה גזענית כזו. צריכים להילחם בתופעה המסוכנת הזו, אחרת ימשיכו לתקוף ערבים ללא הפסקה".
ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה בעקבות הפגנה אלימה שאירעה בחניון חוף אולגה. המפגינים הפרו את הסדר ותקפו באלימות את השוטרים שפעלו לעצור חשוד חמוש בסכין. באשר לנשוא פנייתכם, מיד עם קבלת התלונה על אודות האירוע בוצעו ומבוצעות פעולות חקירה שונות במטרה להגיע לחקר האמת. מטבע הדברים לא נוכל לפרט מעבר לאמור באשר לחקירה מתנהלת. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להביא את החשודים לדין".
פורסם לראשונה: 22:49, 01.10.21