2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, אבי מעוז וכיתה ריקה
בנימין נתניהו, אבי מעוז וכיתה ריקה
יקבל לידיו את היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות ממשרד החינוך. אבי מעוז וראש הממשלה בנימין נתניהו
הממשלה תאשר היום (ראשון) בישיבתה השבועית, תקציב של 19.2 מיליון שקל למימוש ההחלטה למנות את השרה גלית דיסטל אטבריאן לשרת ההסברה ולצרף את ח"כ מאי גולן כשרה בלי תיק במשרד ראש הממשלה. בנוסף, הממשלה תאשר להעביר ממשרד החינוך - לסגן השר במשרד רה"מ אבי מעוז, את שטח הפעולה של "היחידה לתוכניות חיצוניות ולקידום שותפויות".
לטובת יישום ההחלטה, תקצה הממשלה 10.8 מיליון שקלים מתקציב התפעול במשרד ראש הממשלה, ו-8.4 מיליון שקלים מתוך תקציב השכר של רשות המסים. עד לאישורו בכנסת של תקציב המדינה לשנת 2023, כל הקצאות הכספים מחייבות החלטת ממשלה לפי חוק יסוד משק המדינה וחוק יסודות התקציב. בהצעת המחליטים שהופצה לשרים נכתב כי המשרדים ואגף התקציבים במשרד האוצר רשאים להסכים ביניהם על הקצאה מתקציב שונה מהתקציב המפורט לשם ביצוע הפעולה.
2 צפייה בגלריה
מאי גולן, גלית דיסטל אטבריאן
מאי גולן, גלית דיסטל אטבריאן
תקציב של 19.2 מיליון שקל למינוי גלית דיסטל אטבריאן כשרת ההסברה. מאי גולן תמונה לשרה בלי תיק במשרד רה"מ
(צילום: נדב אבס, הדר יואביאן)
הממשלה תאשר גם את הקמת משרד ההסברה שהשרה דיסטל תעמוד בראשו – ואולם אין עדיין פירוט של הסמכויות ותחומי האחריות שלו. החלטות הממשלה טעונות אישור של הכנסת. עוד נכתב בהצעה, כי בכל לשכת שר יהיה איוש של צוות עובדים על פי הנחיות נציבות שירות המדינה.
בנוסף, הממשלה תאשר גם את המינויים של שלומי הייזלר לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, אל"מ (במיל') יעקב בליטשטיין לתפקיד מנכ"ל משרד האנרגיה, תא"ל (במיל') אסף צלאל למנכ"ל משרד החינוך, יהודה אבידן למנכ"ל משרד הדתות, אמנון מרחב למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה וכפיר סויסה למנכ"ל משרד התרבות.
יו"ר האגודה למען הלהט"ב על אבי מעוז: כל הורה בישראל צריך להיות מודאג
(צילום: משי בן עמי)

עוד תחליט הממשלה על העברת מספר שטחי פעולה מהמשרדים השונים למשרד רה"מ בהתאם להסכמים הקואליציוניים: שטח הפעולה של הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי, יעבור מהמשרד לשיוויון חברתי למשרד רה"מ, תחת סגן השר אורי מקלב (יהדות התורה).
היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך, שתועבר לידיו של מעוז, מתאמת ומרכזת את צוותי היחידות השונות במשרד החינוך, שעוסקות בבדיקת המענים המוגשים למכרז שמפרסם אגף הרכש, עבור כלל יחידות המשרד. יחידה זו אחראית בין היתר על התכנים של ארגוני הקהילה הגאה. שר החינוך יואב קיש התייחס אמש להעברת הסמכויות ממשרדו ואמר כי "אני בעד חיזוק הזהות היהודית ורואה בזה חשיבות גדולה, אך אני לא מתכוון לשנות דבר מהתכניות הליברליות הקיימות מלבד תכניות שיש בהן פגיעה בחיילי צה"ל או במשפחות שכולות". קיש הוסיף: "נקיים מדיניות ליברלית, אין ולא תהיה פגיעה במסגרת הגפ"ן".