סמל אורי יצחק חדד מבאר שבע, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בפעילות מבצעית ברפיח. כך הותר לפרסום בצהריים (שני). אורי היה בן 21 בנופלו. בפעולה נפצע באורח קשה לוחם נוסף מחטיבת הנח"ל.
1 צפייה בגלריה
סמל אורי יצחק חדד ז"ל
סמל אורי יצחק חדד ז"ל
סמל אורי יצחק חדד ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
מתחילת המלחמה נהרגו 671 חיילים, מהם 317 בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. 3,977 לוחמים נוספים נפצעו, מהם 31 מאושפזים במצב קשה, 204 במצב בינוני ו-15 במצב קל.
אורי הותיר אחריו הורים ושלושה אחים. אביו, הרב ציון חדד, הוא מנכ"ל עמותת בית מוריה בבאר שבע, שהוקמה לקידום החינוך היהודי-ציוני בעיר, פעלה רבות להעמקתו בקרב תושבי העיר וגם גם עודדה את הקשר עם יישובי העוטף.
"אוי לנו כי הושברנו. בכאב עמוק משתתפים באבלם של אהובינו על עלייתו בגבורה לגנזי מרומים של בנם האהוב אורי", אמרו בעמותה. "מבני ציון היקרים והמסולאים מפז, מתיקות ואור גדול שנגנז. עיני עיני יורדה מים על חללי בת עמי. בנחמת ציון ובבניין ירושלים ומהשמיים תנוחם המשפחה כולה". ראש העיר רוביק דנילוביץ' כתב: "אנו מרכינים ראש ומשתתפים בצערה הכבד של משפחתו ויקיריו".
אתמול התקיים בפיקוד הדרום דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ומשתתפים נוספים על המשך הלחימה ברצועת עזה - וברפיח בפרט. הדיון הוגדר כסטטוס הערכת מצב עם צה"ל, אך יש לו השפעות אפשריות גם על עסקת חטופים אם המגעים השקטים יבשילו שוב למשא ומתן ממשי. בכך, עשוי להסתיים בקרוב, באיחור גדול מהמתוכנן, התמרון של צה"ל ברצועת עזה, תשעה חודשים מפרוץ המלחמה.
שלב ג', שבמהלכו פושטות חטיבות סדירות של צה"ל על יעדי חמאס שטופלו חלקית בתמרון, כבר החל לפני כחמישה חודשים, בעיקר בצפון הרצועה. בסוף השבוע האחרון החלה פשיטה חוזרת של אוגדה 98, עם שתי חטיבות, 7 והצנחנים, בשכונת שג'אעיה, ועל שכונת זייתון שבעיר עזה, שעליהן פשטו הכוחות בחודשים האחרונים כבר מספר פעמים.