כשנה לאחר שהוצבו חומות הענק בצירי תנועה מרכזיים ליד קריית שמונה ובעליות למטולה וכפר יובל שבגבול הצפון, צה"ל הסיר חלק מהן היום (שני). ההחלטה התקבלה ככל הנראה על רקע הרחקת איום ירי הנ"ט הישיר, אחרי הפעולה בלבנון מראשית המלחמה - וביתר שאת בחודש האחרון.
תיעוד מהסרת חומות הענק ליד קריית שמונה
(צילום: יאיר קראוס )

1 צפייה בגלריה
קריית שמונה: הזזת חומות ההגנה מירי חיזבאללה
קריית שמונה: הזזת חומות ההגנה מירי חיזבאללה
החומות על המשאיות, היום
(צילום: יאיר קראוס )
אביחי שטרן, ראש העיר קריית שמונה, מתח ביקורת על ההחלטה. "אני לא מבין למה מורידים עכשיו? שיורידו את החומות אחרי המלחמה. מה הלחץ להוריד? זה נראה כמו משהו פזיז ונועד לשדר לתושבים שאפשר להגיע הביתה. אני דואג שבצבא מתאמצים מאוד להראות שכל תשתיות הטרור הושמדו בטווח הקרוב, אבל מה קורה מעבר לשניים שלושה קילומטרים הבאים? לכפרים המרוחקים יותר הצופים עלינו ומהם אפשר להמשיך לירות טילי נ"ט".
לדבריו, "את חומות הבטון הציבו כדי להגן עלינו כשהצבא לא היה בלבנון. אני מבין למה מסירים אותם כעת, אבל מבחינתנו התושבים הם מספרים את הסיפור על ההגנה הנדרשת כשחיזבאללה נמצאים מעבר לגבול".
הוא הבהיר כי גם הוא היה רוצה לחיות בעיר שאינה מוקפת חומות הגנה, אותן כינה "החומות המכוערות האלו". "הייתי רוצה לראות אותן יוצאות מכאן כשאני יודע בוודאות שאין יותר צורך בהן. נראה שבדרג המדיני דוחקים בצה"ל להתכונן ו'לסגור את האירוע' ולצאת מלבנון עם הישגים של הרחקה זמנית של חיזבאללה, עם הסכם כלשהו שיאפשר להם להשתקם ואסור להסכים לזה".
מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.