אין מענה. ניסיון לקבוע תור לחיסון במכבי

כאוס החיסונים: ישראל יצאה הבוקר (ראשון) למבצע חיסוני הקורונה, תוך קריאה לציבור ולקבוצות הסיכון בפרט להתחסן - אולם מוקדי השירות של קופות החולים שדרכם קובעים תור לחיסון קורסים בזה אחר זה.
את המוקד של קופת החולים כללית לא ניתן להשיג, ואחרי הודעה שמבשרת על עומס פניות הקו מתנתק. מוקד החיסונים של מכבי שוב קרס הבוקר עקב ריבוי פניות, וגם אותו לא ניתן להשיג נכון לשעה זו: "עקב עומס פניות, זמן ההמתנה ארוך מהרגיל", נשמע בהקלטה - ואז השיחה מתנתקת. גם המוקד בקופת החולים לאומית קרס ולא ניתן להשיגו.
היחידה ששורדת בינתיים את הביקוש הרב היא קופת החולים מאוחדת, שזמן ההמתנה למוקד קצר וניתן להזמין דרכו במהירות תור לחיסון אם עומדים בקריטריונים.
4 צפייה בגלריה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
יש חיסון, אין תורים. סימולציה לקראת החיסונים בשבוע שעבר
(צילום: איתן אלחדז, TPS )
בחלק מקופות החולים נפתחה הבוקר אפשרות לקבוע תור דרך האתר - אך מי שניסה לעשות זאת גילה כי זמינות התורים בשבועות הקרובים נמוכה. תושבת חדרה כבת 70 המבוטחת בכללית סיפרה כי התור הפנוי הקרוב ביותר שאותו יכלה להזמין באזור מגוריה הוא רק בעוד שלושה שבועות בנתניה.
קופות החולים לא הגיבו לפניית ynet בנושא.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, שהיו אמש לישראלים הראשונים שקיבלו חיסון נגד נגיף הקורונה, קראו לאזרחי המדינה ללכת בעקבותיהם. נבחרי ציבור נוספים התחסנו הבוקר מול המצלמות, בהם שר האוצר ישראל כץ. ואולם, כבר לפני תחילת המבצע לכלל האוכלוסייה בקופות החולים, טענו מבוטחים רבים כי אינם מצליחים לזמן תור לחיסון דרך המוקדים והאתרים.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו התחסן ראשון. אמש
( צילום: תומר אפלבאום)
4 צפייה בגלריה
ישראל כץ מתחסן באיכילוב
ישראל כץ מתחסן באיכילוב
ישראל כץ מתחסן באיכילוב, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי )
השר זאב אלקין מתח ביקורת על החיסונים של נבחרי הציבור, וכתב בטוויטר: "מרגיש הבוקר לא בנוח עם תמונות יח"צ והודעות לתקשורת של חלק מעמיתיי ונבחרים אחרים המתחסנים היום. היה נכון שראש הממשלה, הנשיא ושר הבריאות יתחסנו ראשונים כדי לייצר את אמון הציבור בחיסון, והם גם כולם בגיל מעל 60. אבל עקיפת תור לחיסונים תחת המטריה של קמפיין יח"צ לחיסונים רק פוגעת באמון הציבור!".
בקופת החולים מכבי החלו בקביעת התורים דרך המוקדים כבר ביום חמישי. בקופות החולים מאוחדת וכללית החלו גם כן בקביעת תורים דרך המוקדים והאתר ביום חמישי, ובקופת החולים לאומית התחילו בקביעת התורים היום.
גולשים רבים זעמו על חוסר היעילות של מוקדי הזימון במכבי ועל כך שאי אפשר לזמן את החיסון דרך אתר האינטרנט של הקופה. אחת מהם כתבה: "אני מנסה מיום חמישי לתאם חיסון לאישה בת 77 בסיכון ואין מענה במוקד הטלפוני. ממש בושה, זה קורה במקום לשלוח זימון בהודעה או להתקשר לאוכלוסייה המבוגרת בסיכון שגם ככה בקושי מסתדרת עם כל המצב הזה".
גולש אחר כתב: "תפעילו אפשרות להזמין תור באתר, בדיוק כמו שאפשר לזמן תור באתר שלכם לכל דבר אחר. בקופות חולים אחרות, כמו מאוחדת למשל, זה קיים. זה בלתי אפשרי להתקשר אליכם!!! מי שרוצה לזמן תור, צריך להתפטר מהעבודה ולחכות כל היום בתור המעצבן הזה ב'מכבי ללא הפסקה', שאפילו לא אומר כמה אנשים יש לפניך".
נתניהו ואדלשטיין מתחסנים
(צילום: לע"מ )

4 צפייה בגלריה
חיסון בבית חולים בילינסון
חיסון בבית חולים בילינסון
חיסון נגד קורונה
(צילום: יריב כץ)
גולשת נוספת הביעה גם היא תרעומת על העומסים הכבדים. לדבריה, "מיום חמישי מנסים לקבוע לשני מבוגרים מעל גיל 70 עם מחלות רקע ובסיכון גבוה עד ייאוש, ובחמישי ניתקתם לאבא שלי אחרי שעה וחצי שחיכה. אתמול שעה וארבעים חיכיתי והיום אני עדיין מחכה, כבר שעתיים וחצי.
"האם נראה לכם הגיוני? האם זו קופת החולים המתקדמת שאתם משווקים? במאוחדת אפשר באינטרנט לקבוע ואפילו בכללית ניתן לקבוע בלי ייאוש. תתקשרו לאוכלוסיות הסיכון שלכם ואל תייאשו אותם, או לפחות תפתחו כבר את האפשרות לקבוע באתר. וכמובן אין בשום מקום אפשרות להשאיר פרטים אז למה הפוסט המטעה שלכם?".
בקופת החולים כללית טענו כי ניתן לזמן תור דרך הטלפון ודרך אתר האינטרנט, למרות שהאפשרות דרך האתר נפתחה רק הבוקר.
"בלתי אפשרי להשיג אתכם, המתנתי שעות למענה והתנתק. גם האפליקציה לא נתנה לי מענה", כתבה אמש גולשת בעמוד הפייסבוק של קופת החולים כללית. גולשים אחרים כתבו: "באתר אין תורים. למה אתם כותבים סתם", וגם "חיכיתי מעל שעתיים על הקו ונותקתי כעת".