תיעוד מהמסוק הצבאי: האזור שממנו חולץ הצעיר הישראלי
(צילום: מגנוס חילוץ והצלה)

צעיר בן 27, שמטייל בימים אלה במדינת ג'אמו וקשמיר בצפון הודו, חולץ ביממה האחרונה מטרק בתום 12 שעות שבהן סבל מתסמינים קשים של מחלת גבהים. מצבו של הצעיר הלך והידרדר, ועם התקדמות השעות היה חשש ממשי לחייו.
במבצע מורכב בהובלת קונסולית ישראל בניו דלהי סלין אלקוקין, נציגת מחלקת הישראלים בחו"ל של משרד החוץ אילנית לוי וחברת מגנוס, חולץ הצעיר במסוק של חיל האוויר ההודי, אליו חברו המחלצים המקומיים של חברת החילוץ יחד עם סוסים. החילוץ ארך זמן רב לאור קשיים טופוגרפיים, חשיכה, היותו של האזור מוגבל מסיבות ביטחוניות ובשל כך הקושי לשלוח אל המקום מסוק חילוץ אזרחי. ההודעה הראשונה התקבלה בטלפון חירום במוקד של מגנוס בארץ, ובחצות הועברה לקונסולית בניו דלהי.
לטובת שליחת המסוק הצבאי יצרה קשר הקונסולית עם סגן שר מקומי ועם חיל האוויר ההודי, ששלח למקום את כלי הטיס. כשנראה שלא איתר את קבוצת המטיילים ובה הצעיר, התכוון המסוק לשוב לבסיס, אלא שאלקוקין שוחחה עם הטייס עצמו בעודו באוויר ומסרה לו את המיקום המדויק בקואורדינטות. במקביל, היא שוחחה עם בית החולים המקומי שאליו פונה, דאגה כי יתקבל על ידי צוות מקומי והמשיכה לעמוד בקשר עם כל הגורמים עד נחיתת המסוק והעברתו לבית החולים.
עם חילוצו ואחרי שקיבל טיפול ראשוני במקום, הצליח הצעיר, שהיה מבוטח חברת פספורט כארד, כבר לעמוד על הרגליים ולהצטלם עם הצוות המקומי. "לא כל כך הייתי מודע למה קרה איתי בזמן אמת. הרגשתי מאוד רע והייתי עסוק בלנשום. אני יודע שכל הלילה החברים הישראלים והמקומיים נכנסו לאוהל ויצאו ממנו, תפעלו את האירוע ושמרו עליי בתורנות. לא הייתי מודע לכל מה שקרה מהצד השני עד שהגיעו אליי וחילצו אותי. אני מודה לכולם ומעריך", סיפר.
סמנכ"ל קונסולרית במשרד החוץ, אייל סיסו, אמר כי "עבודתה של סלין, תוך שהיא לא עוזבת את האירוע לרגע ודואגת לוודא כי האזרח חולץ, ראויה להערכה ותודה גדולה. סלין הצילה חיים של אדם ואזרח ישראלי, זו התמורה הטובה ביותר ואנו מלאי גאווה על כך. ליווינו את האירוע לאורך כל הלילה ואנחנו אסירי תודה גם לחברת החילוץ מגנוס". הוא הוסיף: "זה עוד אירוע המוכיח כי נחישות, הפעלת גורמים מקומיים ושיתוף פעולה מיטבי עם חברת מגנוס מביא גם ניצחון, במקרה זה משמעותי".