2 צפייה בגלריה
זיאד נחאלה וחוסיין סלאמי
זיאד נחאלה וחוסיין סלאמי
"דנו בדרכים לחזק את ההתנגדות הפלסטינית". נחאלה וסלאמי
על רקע מבצע "עלות השחר", מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה נפגש היום (שבת) בטהרן עם מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי. כך דיווח ערוץ אל-עאלם האיראני בשפה הערבית, שציין כי השניים דנו "בתוקפנות הישראלית בעזה ובדרכים לחזק את ההתנגדות הפלסטינית". בטלוויזיה האיראנית צוטט סלאמי מאיים: "ההתנגדות נמצאת בעמדה חדשה של כוח, ישראל תשלם מחיר כבד על פשע התקיפות בעזה".
עם זאת, גורמים ביטחוניים אמרו הבוקר ל-ynet כי למרות שנחאלה ובכירים נוספים בג'יהאד האיסלאמי נמצאים כרגע בטהרן, ההנחיה לבצע פיגועים וירי לעבר ישראל לא מגיעה מיוזמה איראנית. בסיום הפגישה בין השניים, אמר נחאלה כי הארגון ימשיך "בהתנגדות לצד כל הפלגים. היכולות שלנו מתפתחות, ואנחנו מסוגלים לתת תשובה הולמת לכל פגיעה".
2 צפייה בגלריה
זיאד נחאלה מנהיג הג'יהאד האיסלאמי פגישה עם איברהים ראיסי נשיא איראן
זיאד נחאלה מנהיג הג'יהאד האיסלאמי פגישה עם איברהים ראיסי נשיא איראן
נחאלה בפגישה עם הנשיא האיראני ראיסי, בחמישי. איראן לא מנחה להסלים את המצב מול ישראל
נחאלה, שהגיע לטהרן כבר ברביעי, הספיק להיפגש גם עם נשיא איראן איברהים ראיסי בחמישי. כמו כן, הוא נפגש עם שורה של בכירים נוספים, בהם יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף ושר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן. גא"פ נחשב לבעל בריתה החשוב והחזק של טהרן בזירה הפלסטינית, והוא נהנה ממימון אמצעים והדרכה שטהרן מצליחה להזרים אליו.
בפגישה עם שר החוץ האיראני, הביע נחאלה הוקרה והערכה לאיראן "על תמיכתה המתמשכת בהתנגדות של העם הפלסטיני - האפשרות היחידה העומדת בפני עמינו כדי לגרש את הכובשים". עבדוללהיאן מצידו אמר בפגישה כי הוא "סמוך ובטוח שההתנגדות הפלסטינית תגן על זכויותיה", והביע תקווה כי ההתקרבות של המדינות האיסלאמיות "תביא לכישלון האויב, ולשחרור פלסטין ומסגד אל-אקצה".
זהו אינו הביקור הראשון של נחלה במדינה. מנהיג הג'יהאד היה בטהרן גם לפני כשלוש שנים וחצי, אז נפגש עם המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, שאמר: "העם הפלסטיני מסוגל להכניע את הישות הציונית, אותה צבאות לא הצליחו להביס". חמינאי הוסיף כי "הניצחונות הגדולים של העם הפלסטיני באים. הלחץ האדיר שמופעל על איראן לא ימנע את חובתנו לתמוך בפלסטין".