אלמוג כהן, מספר 3 בעוצמה יהודית שיצהיר היום אמונים כחבר כנסת, אמר הבוקר (שלישי) בריאיון ל-ynet radio כי ראש מפלגתו איתמר בן גביר יישר את ההדורים עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, כבר לפני חודשים ארוכים. "הקשר עם המפכ"ל טוב כבר תקופה מאוד ארוכה", אמר כהן והוסיף כי הקשר כולל "שיחות כאלה ואחרות".
לדבריו, "החיבור נעשה מזמן, הרבה לפני הבחירות. השיחות שנעשו הן שיחות של הבהרה, שיחות של הבנה בין האנשים. לא דובר שם על משהו בנושא תפקידים כאלה ואחרים. אני גם לא חושב שזה אחראי לפני הבחירות לדבר על דבר כזה. בוצעה שם בעיקר שיחה של הבנת הדברים, הבהרת הדברים, ושיחה חמה ולבבית". כשנשאל אם הוא עצמו כשוטר לשעבר יצר את החיבור, ענה "אין תגובה".
המפכ"ל צריך להישאר בתפקידו? "אסור לשפוך את התינוק עם המים, אנחנו לא באים לזעזע את המשטרה. אנחנו זקוקים לעזרה, לתקציבים. השוטרים קורסים, מרוויחים 7,000 שקלים".
אתמול נפגשו שבתאי ובן גביר כשהוזמנו שניהם לטקס, בצל מתיחות בין השוטר מספר 1 לבין מי שמייעד עצמו לתפקיד השר לביטחון הפנים בממשלה הבאה. פגישתם של השניים התרחשה לאחר שנחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי קצינים בכירים בסביבת שבתאי, כמו גם כמה מקורבים נוספים אליו, פנו לאחרונה לכמה גורמים הקרובים לבן גביר - במטרה לקדם מפגש פיוס בינו לבין המפכ"ל. זאת בעקבות חילופי דברים קשים ביניהם בעבר, שבהם קרא בן גביר לפיטוריו של שבתאי.
1 צפייה בגלריה
טקס השקת רכב קטן מינילנס איחוד הצלה
טקס השקת רכב קטן מינילנס איחוד הצלה
המפכ"ל שבתאי ובן גביר, אתמול. "הבהרה, שיחה חמה ולבבית"
( צילום: יריב כץ)
כהן נשאל גם לגבי המשא ומתן הקואליציוני המקרטע, לפחות בגזרת מפלגתו של בצלאל סמוטריץ'. "ביקשתי שלא להיות חלק מהמשא ומתן, העברתי את הדרישות שלי שקשורות בנגב ובתושביו", אמר. "אישית, סמוטריץ עשה עבודה טובה כשר תחבורה. אבל אני לא יכול לייצג את הקולגות כי אנחנו לא ביחד אנחנו בחיבור טכני. מאמין שהדברים ייפתרו מהר".
אתם איתו באיום לא להצטרף לממשלה? "אנחנו בנפרד, אני לא יכול לענות לך. אבל אני לא רואה תרחיש כזה (שסמוטריץ לא ייכנס ועוצמה יהודית כן - י"ש)".