הותר לפרסום: שלושה קצינים במילואים ולוחם מילואים נוסף - כולם מגדוד 8207 בחטיבת אלון (228) - נהרגו בהיתקלות בדרום לבנון. צוות הקרב של חטיבת אלון, המכונה גם "חטיבת הנח"ל הצפונית", נכנס להתקפה במתחם בנוי בכפר סמוך לגבול בגזרה המרכזית בדרום לבנון. הקרב התפתח במספר זירות בכפר ונמשך לאורך שעות. גם החילוץ נמשך זמן רב.
הנופלים הם רס"ן במיל' אליאב עמרם אביטבול, בן 36 מאיתן, סגן מפקד פלוגה; סרן במיל' הרב אברהם יוסף גולדברג, בן 43 מירושלים, רב צבאי בגדוד, סרן במיל׳ עמית חיות, בן 29 מחיפה, מפקד מחלקה; ורס״ר במיל' גלעד אלמליח, בן 30 מירושלים.
5 צפייה בגלריה
ארבעה חיילי צה"ל שנפלו בלבנון
ארבעה חיילי צה"ל שנפלו בלבנון
ההרוגים בתקרית. מימין: גלעד אלמליח, עמית חיות, אליאב עמרם אביטבול והרב אברהם יוסף גולדברג
(צילום: דובר צה"ל)
בתקרית שבה נפלו הארבעה, נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים במילואים וחייל בגדוד 8207, וכן קצין הנדסה קרבית מחטיבת אלון. מצה"ל נמסר כי "הלוחמים נפלו ונפצעו בקרב עם מחבלים בדרום לבנון. פרטי הקרב מתוחקרים". לאחר השלמת התחקירים יוצג מידע נוסף למשפחות ולציבור.

עמית ביטל טיול לחו"ל כדי להתגייס

סרן במיל' עמית חיות בן 29 מחיפה, נפל אתמול (שבת) בקרב בדרום לבנון. "הלב נשבר, עמית היה אדם נפלא עם לב זהב, חייכן, אחראי ואצילי. מוקף תמיד חברים", סיפר בבכי אחיו דביר.
עמית הוא בנם של ציפי ויהושע, והיה בן הזקונים במשפחתו. הוא בוגר הישיבה התיכונית "יבנה" בחיפה. לאחר לימודיו, הוא יצא למכינה קדם צבאית של שנה וחצי בקשת והתגייס לגולני. סיים קורס מ"כים בהצטיינות, וסיים קורס קצינים ושירת תקופה בצאלים.
5 צפייה בגלריה
סרן במיל' עמית חיות ז"ל
סרן במיל' עמית חיות ז"ל
סרן במיל' עמית חיות ז"ל
האח מספר כי ב-28 בספטמבר היה עמית אמור לטוס לטיול בסרי לנקה, לאחר שסיים השנה תואר כפול בטכניון במדעי המחשב ובמתמטיקה. "ב-25 בספטמבר הוא קיבל את הצו למילואים וביטל את הנסיעה", מספר דביר. "הוא היה הראשון להגיע לנקודת הכינוס של החטיבה, וזה לאחר החופשה השנייה שבוטלה לו מאז 7 באוקטובר".
לעמית בת זוג בשם שירי, גם היא תושבת חיפה, והמשפחה מספרת כי הם תכננו להינשא. "הוא עשה מעל 300 ימי מילואים. מ-7 באוקוטבר הוא שירת בצפון, ידענו כעת שהוא בדרום לבנון. הקשר האחרון איתו היה כשהוא יצא לחופשה קצרה בסוכות ביום רביעי לפני שבוע וחצי. בשבת הוא חזר ומאז יום ראשון שעבר, כשהם הפקידו טלפונים לפני הכניסה הנוספת ללבנון, לא שמענו ממנו", מתאר דביר.
"בסוכות ובשבת ההיא הוא היה מאוד עייף. היה לנו ברור שהוא גם טרוד. הרגשנו עליו והבנו שמאוד לא פשוט שם. שזה לא טיול בפארק בלבנון".
סרן במיל' עמית חיות, יובא למנוחת עולמים בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה. הבוקר התבקשו תושבי שכונת נווה שאנן בה מתגוררת המשפחה ותושבי העיר חיפה לחלוק כבוד אחרון לעמית ולעמוד לכבודו החל מהשעה 11:30 בשרשרת דגלים מרחוב התיכון ועד לרחוב טרומפלדור בנווה שאנן. עמית חיות הותיר אחריו הורים, ציפי ויהושע, ושלושה אחים, רונן, משה ודביר.

"להציל אחים מאיום מרצחים"

הרב גולדברג, איש חינוך, היה רב בית הספר התיכון הימלפרב בירושלים ומחנך כיתה בו. הוא הותיר אחריו את אשתו רחל ו-8 ילדים. בבית הספר שבו לימד הרב גולדברג ספדו: "בצער עמוק ובהלם מוחלט אנו מודיעים על נפילתו בלבנון של חברנו, הרב אבי גולדברג הי"ד. בוגר בית הספר, מחנך כיתה י2 ורב החטיבה העליונה".
תיכון הימפלרב איבד שורת בוגרים מאז פרוץ המלחמה. הראשון הוא ענר שפירא, לוחם סיירת נח"ל שהיה במסיבה ביער רעים בנאבק בקרב גבורה במחבלים שהגיעו למיגונית בו שהה יחד עם עוד חוגגים רבים, לבסוף נפל בקרב. לאורך הלחימה נפלו גם סמ"ר דביר ברזני, סרן אריאל רייך וסמ"ר שחר פרידמן.
הרב גולדברג מוסר ד"ש למשפחתו, שבועיים לפני שנהרג
(צילום: ינון שלום יתח, i24NEWS)

5 צפייה בגלריה
סרן (במיל') אברהם יוסף גולדברג ז"ל
סרן (במיל') אברהם יוסף גולדברג ז"ל
סרן (במיל') אברהם יוסף גולדברג ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
גם בארגון "תורה מציון" המוציא שליחים מישראל כדי למלא תפקידי רבנות ודתות בקהילות יהודיות בתפוצות ספדו לרב גולדברג, ששימש מטעם הארגון כראש כולל ורב במדינת טנסי שבארה"ב. בהודעה מטעם הארגון נכתב כי "תורה מציון מודיעה בצער עמוק ולב כואב מאד על נפילתו בקרב גבורה בלבנון של ראש כולל לשעבר בממפיס, סרן במיל' הרב אבי גולדברג הי"ד, שליח למופת, רב ומחנך איש ספרא וסייפא. יהי זכרו ברוך. מחבקים את רחל והילדים בשעה קשה זו". גם בישיבת הכותל ספדו לו ותיארו אותו דרך הפסוק בספר שמואל האמור על דוד המלך: "'יֹדֵעַ נַגֵּן וְגִבּוֹר חַיִל וְאִישׁ מִלְחָמָה וּנְבוֹן דָּבָר וְאִישׁ תֹּאַר וַה' עִמּוֹ'".
הרב גולדברג שכאמור היה איש חינוך ובוגר ישיבת ההסדר בצפת, כתב אחרי ראש השנה האחרון בפייסבוק קטע כהמשך לתפילות החג אותו כתב במוצאי ראש השנה בשטח הכינוס לפני הכניסה ללבנון. "ואף אנו, מן הארץ הרמנו עינינו אילך שתעשה מלחמה. המגיסט ניגש בתפילה, והקשר מפייט אם אפס, סמך מ"פ תוקע שלושים, וניגש לקבל עדכוני מודיעין ולמסדר ציודים, חוזר להיכל לתקוע עוד שלושים, ורץ לטפל ברימונים, ויחד איתו יוצאים חיילים למלא מחסניות ועוד שיפצורים. כולם עזבו משפחות וילדים, ששים לצאת במלחמתך נלחמים, להציל אחים מאיום מרצחים, כמה דמעות ולב ונפש ועין לך שופכים, גשים מול ארון הקודש והווסט באימה, מתוך תחושת שליחות מדהימה, ואתה מן השמים תשמע זעקתם, וצעקתם בקשר לעזרה, קודקוד כאן משנה צעקו לפניך, ואתה תילחם מלחמתם לרחמה, שלא ינקשו בנשקם ולא יכשלו בריצתם, ולא יבהלו במכת אש-תם, ותכרית ממשלת זדון מן הארץ", כתב הרב בתפילה שחיבר.
ישיבת שדרות פרסמה הודעה על נפילתו של גלעד אלמליח: "ברוך דיין האמת. בית ישיבת ההסדר שדרות, רבניה, תלמידיה ובוגריה מבכים מרה את נפילתו בלבנון של בוגרנו גלעד אלמליח הי"ד בקרב על תקומת ישראל ובהגנה על הצפון. ליבנו ותפילתנו עם אשתו, ילדיו ומשפחתו".

"גלעד היה צנוע, ועם מחויבות עמוקה לכולם"

רס”ר במיל’ גלעד אלמליח הותיר אחריו את אשתו, שיר, וחמישה ילדים קטנים – תמר, דוד, דניאל, ישי, ויונתן בן הארבעה חודשים בלבד. עתר, גיסו של גלעד, סיפר עליו: “נפשי קשורה בנפשו. גלעד היה אדם שכל מי שנגע בו זכה להתחזק ממנו. הוא תמיד ראה את 'האנשים השקופים', דאג לקשישים, לניצולי שואה, ולא הזניח איש. הוא נהג לערוך קניות באופן קבוע למבוגרים בשכונה ודאג להתכנסות משפחתית או חברית בכל שבוע, מתוך מחויבות עמוקה לכל הסובבים אותו״.
5 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') גלעד אלמליח ז"ל
רס"ר (במיל') גלעד אלמליח ז"ל
רס"ר (במיל') גלעד אלמליח ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
הוא סיפר עוד כי גלעד סיים לימודי הנדסת בניין, אך נקרע בין הרצון לעסוק בחינוך לבין שאיפותיו המקצועיות. "הוא רצה לעסוק בדברים משמעותיים. הוא היה אבא לחמישה ילדים, וכל זה בזמן שהוא לומד, מטפח קשרים ועושה המון חסדים, הוא היה מתבייש כשידעו. גלעד היה אדם כל כך רציני - אין מהלך שהוא עשה ולא התחבט אם נכון או לא לעשות. אבל כשהוא איתך הוא צוחק, קליל ואיתך עד הסוף. שאלנו אותו איך הוא משלב את המילואים עם החיים האישיים, והוא אמר 'איפה שקוראים לי אני בא. אני מגיע איפה שיקראו לי', והוא תמיד היה אומר על עצמו שהוא חפ"ש ולא עושה כלום. בחור צנוע ממש. הוא מסר את עצמו ללימוד התורה".

"אליאב תרם כליה, תמיד חיפש איפה להתנדב"

רס"ן במיל' אליאב עמרם אביטבול, בן 36 ממושב איתן, שימש כסגן מפקד פלוגה בגדוד. לפני שנתיים הוא הציל ילדה בת 12, כשתרם לה כליה.
5 צפייה בגלריה
רס"ן (במיל') אליאב עמרם אביטבול ז"ל ואלמנתו
רס"ן (במיל') אליאב עמרם אביטבול ז"ל ואלמנתו
רס"ן (במיל') אליאב עמרם אביטבול ז"ל ואלמנתו. "תמיד חיפש איפה אפשר לתת"
"אליאב ואשתו טל תמיד התנדבו, היו מלאי נתינה", אמרה אחותו אדרת. "הם התנדבו עם ילדים במעון ועשו זאת באהבה מלאה. איפה שהיה צריך להתנדב, שם אליאב היה. הוא תמיד חיפש איפה אפשר לתת ואיפה לעזור. הוא היה במילואים כמעט כל השנה למעט חודשיים הפסקה. ב-7 באוקטובר הוא הוקפץ, ומאז נלחם".
פורסם לראשונה: 10:44, 27.10.24