1 צפייה בגלריה
גדר גבול סוריה רמת הגולן
גדר גבול סוריה רמת הגולן
גדר גבול סוריה רמת הגולן, ארכיון
(צילום: AFP)
כוח צה"ל ירה הבוקר (א') לעבר שני חמושים בדרום רמת הגולן לפני שחצו את הגבול מסוריה. השניים נפצעו בפלג גופם התחתון, כשאחד מהם נהרג, והשני נמלט בחזרה לסוריה. לא היו נפגעים בקרב החיילים.
מדובר צה"ל נמסר כי תצפיות צה"ל זיהו שני חמושים שחצו את קו הגבול משטח סוריה לשטח ישראל, והתקרב לגדר בדרום רמת הגולן. כוח צה"ל שהוזנק לנקודה פתח בנוהל מעצר חשוד ופגע בשניים. על פי החשד, הם ניסו להתקרב לגדר מהצד הסורי לפני שנורו. ברחבי המועצה האזורית גולן המצב כרגע בשגרה, ולאירוע אין השפעה על האוכלוסייה.
ברקע האירוע, לאחרונה התרבו ניסיונות התקרבות של אזרחים סורים לגבול, וצה"ל כבר תפס מספר חשודים לפני שחצו את הגדר, והעבירם לחקירה שבסיומה שוחררו. במקביל, דווח בתקשורת הסורית על פעילות התקפית מעת לעת של צה"ל נגד עמדות צבאיות בקרבת הגבול. הרקע: ניסיונות של חיזבאללה לפרוס כוחות בגולן הסורי לצד פעילות פרו-איראנית במרחב. בצבא השלימו לאחרונה הקמת תשתיות הנדסיות חדשות בקו הגבול הבינלאומית, מזרחית לגדר המערכת.
חיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן, אמר: "היישובים שלנו לא עמדו בסיכון והאירוע היה בשטח חיץ מעבר לגדר הגבול עם ישראל בצד הסורי. לא נראה שהרקע הוא חבלני. כעת מתנהל תחקיר במטרה להבין מה היה באירוע, ומדוע הסורים לא נענו לנוהל מעצר החשוד שהורה להם להתרחק מהאזור".
נתי אטיאס, יו"ר ועד היישוב חיספין שבמועצה האזורית גולן, אמר כי האירוע "התרחש מעבר לגדר, בצד הסורי, כחמישה קילמוטרים מכאן, ולא הייתה לו השפעה עלינו. אנחנו בשגרה רגילה ולא מודאגים". יהודה ויינברג, חקלאי ממושב רמת מגשימים שבדרום רמת הגולן, סיפר כי "אין כאן תכונה שונה או חריגה כעת. אני מעריך שאם לא הייתה הקפצה של כוחות נוספים לאזור, מדובר באירוע של ציידים שהתקרבו יותר מדי ונפתחה עליהם אש".