המתלוננות נגד שי אביטל מגיעות לתחנת המשטרה בת"א
(צילום: אבי חי, נדב אבס)

הפרשה שמסעירה את עולם האופנה ממשיכה להסתעף: שתי נשים נוספות הגיעו היום (ד') למשטרה והתלוננו במחוז תל אביב על תקיפה מינית מצד סוכן הדוגמניות שי אביטל. המשטרה כבר פתחה בימים האחרונים בחקירה בעקבות תלונות שהוגשו נגד אביטל בחשד להטרדה ולתקיפה מינית, אחרי שורת עדויות נגדו שהתפרסמו בכלי התקשורת, ומספר התלונות נגדו עומד על חמש.
אחת המתלוננות היום, לין פאר, קראה לנשים נוספות להגיע למשטרה ואמרה כי היא "קוראת לעוד בנות לקום ולעשות את זה. אנחנו רק רוצות לשים זה סוף, זה שווה את זה". גברעם עצמה טרם הגיעה להגיש תלונה, ובמשטרה מנסים ליצור איתה קשר.
2 צפייה בגלריה
לין פאר מגיעה לתחנת המשטרה בת"א להגיש תלונה נגד שי אביטל
לין פאר מגיעה לתחנת המשטרה בת"א להגיש תלונה נגד שי אביטל
"לשים לזה סוף". לין פאר ושי אביטל
(צילום: שאול גולן)
מפקד מרחב יפתח במשטרה, נצ"מ חיים בובליל, הביע צער על כך שגברעם בחרה שלא להגיע למשטרה פעם נוספת, ואמר כי 30% מהתלונות במרחב מוגשות דרך הרשת. "תלונה מקוונת מקבלת יחס ראוי ונותנת סוג של פרטיות לכל אחת", טען בובליל. בעניין החקירה ציין כי "עד כה הוגשו 6 תלונות ומנסים לתת את מירב הקשב לכלל המתלוננות. אני קורא לנשים נוספת, אם יש, להגיע - וניתן להם את היחס הראוי ביותר בהגשת תלונה. נרצה לסיים את שלב העדויות ולאחר מכן נקבל החלטה מתי ואיך לחקור את החשוד".
ב-ynet נחשף הבוקר כי העבירה בכוכבת "האח הגדול" בוצעה לכאורה בעת מהלך צילומים באילת עבור פרויקט טלוויזיוני של ערוץ הבידור. לירז נומדר, אחת הבנות שהשתתפה באותה תוכנית, אמרה הערב בשיחה עם ynet: "הוא השתכר ונגע לי בישבן. סירבנו לעלות איתו למונית ואחת הבנות ספגה ממנו צרור של קללות ואיומים". לדבריה, "הוא נגע בכולנו. נצמד יותר מדי ונגע לי בישבן".
נצ"מ חיים בובליל: "עד כה נלקחו 6 תלונות נגד שי אביטל"
(צילום: ליהי קרופניק)

מאז שידור התחקירים בעניינו עזבו אותו דוגמניות מפורסמות רבות שייצג, והוא עצמו עזב את הארץ. עורך דינו של אביטל, ששי גז, מסר השבוע כי "לא בוצעה שום עבירה פלילית ובידי מרשי ראיות למכביר להוכחה שאין אמת בטענות".
אמש עוררה סערה עדותה הדרמטית של כוכבת "האח הגדול" בעבר גל גברעם, בסרטון שפרסמה באינסטגרם טענה בבכי כי גם היא הותקפה על ידי אביטל - ותקפה בחריפות את המשטרה על כך שלדבריה בתחנת המשטרה בתל אביב נאמר לה לגשת להגיש תלונה מקוונת מהבית, והביעו תמיהה על כך שהמתינה שנתיים בהגשת התלונה. במשטרה התנצלו על כך, ואמרו כי מה שתיארו כ"תקלה חמורה" תתוחקר.
"מדובר בתקלה חמורה, ולפיכך הנחה מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים", מסרו במשטרה. "בנוסף הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר תל אביב עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת". עוד נמסר כי "צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, על ידי מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך".
2 צפייה בגלריה
עדיין בחו"ל. שי אביטל
עדיין בחו"ל. שי אביטל
עדיין בחו"ל. שי אביטל
(צילום: ענת מוסברג)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "האירוע שהתרחש הלילה בו נדחתה הגשת תלונתה של גל גברעם הוא רע ולא היה צריך לקרות". הוא הוסיף: "מפכ"ל המשטרה ואני שמנו בראש סדר העדיפויות את השירות שעל המשטרה לתת לאזרח, ובוודאי בנושא הגשת תלונה נגד פגיעה מינית. לכן עם כניסתי לתפקיד התחלנו בצעדים להתמודד עם הנושא ומיניתי יועצת לנושאי מגדר בלשכתי. אני מתנצל בפני גל, ויחד עם המשטרה אאתר את נקודות החולשה ונתקן".
פורסם לראשונה: 15:38, 28.07.21