הדיון בהארכת מעצר החשודים בסחיטת עמוס לוזון
(צילום: מוטי קמחי)

חשוד שלישי נעצר היום (שלישי) בפרשת הסרטון המיני והסחיטה של איש העסקים עמוס לוזון. החשוד הוא בנו של שופט בית משפט, ופרטיו אסורים בפרסום - מכיוון שמדובר בקטין בן 17. דיון בהארכת מעצרו צפוי להתקיים מחר.
מוקדם יותר בית משפט השלום בתל אביב האריך ביומיים את מעצרם של שני החשודים הנוספים, צעירים תושבי כפר שמריהו. הם נעצרו הלילה, כשבועיים וחצי אחרי שהופץ סרטון מיני ברשת שתיעד לכאורה בסתר את הנעשה בתוך חצר ביתו של לוזון בארסוף.
2 צפייה בגלריה
העצור השלישי בפרשת הסחיטה של איש העסקים - בן של שופט. עמוס לוזון
העצור השלישי בפרשת הסחיטה של איש העסקים - בן של שופט. עמוס לוזון
העצור השלישי בפרשת הסחיטה של איש העסקים - בן של שופט. עמוס לוזון
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
אחד החשודים בפרשת הסרטון המיני. מעצרו הוארך
(צילום: יריב כץ)
הצעירים, בנו של בעל חברה ציבורית במשק (20) ובן של בעלים לשעבר של קבוצת כדורגל (28), חשודים גם בירי לעבר בית ילדיו. על שמם ותמונתם של החשודים הוטל צו איסור פרסום לבקשת סנגוריהם. רגע לפני הדיון בהארכת מעצרם, שאמור היה להתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון, החליטה נשיאת העליון אסתר חיות על העברת העיסוק בפרשה למחוז השיפוט תל אביב. בהחלטתה נכתב כי "קיימת מניעה לנהל את ההליכים בבית המשפט בראשון לציון".
השניים, שדיון בעניינם כבר נערך כאמור, חשודים בסחיטה באיומים, קשירת קשר לפשע ופגיעה בפרטיות באמצעות פרסום של צנעת הפרט והטרדה מינית.
לוזון התלונן במשטרה על סחיטה לאחר הפצת הסרטון. מקורבים ללוזון אמרו ל-ynet לאחר הגשת התלונה כי היא "הוגשה בגלל סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות, בשל סרטון שצולם בסתר. ניסו לסחוט אותו בכסף בתמורה לאי הפצת הסרטון ודרשו ממנו כספים".
סנגורו של החשוד בן ה-20, עו"ד עלא תלאווי, טען כי הוא נעצר ללא צו וכי המשטרה יודעת מי האדם שתיעד את לוזון. "החשוד אמר גם בחקירה מה הוא יודע על הצעיר שצילם את הסרטון, שהופץ בקרב חברים באזור כפר שמריהו". הסנגור הסביר כי אותו צעיר "יצר קשר עם הבן של לוזון וניסה לעשות מעשה כשהחשוד כלל לא ידע מזה, הוא סיפר את המידע ושיתף פעולה באופן מלא עם החקירה".
סנגוריו של בן ה-28, עורכי הדין תמיר סננס ושחר חצרוני, מסרו כי "לחשוד אין כל קשר לאירוע הסחיטה, זאת עובדה שברורה כבר כעת ולא תשתנה עם סיומה של החקירה. אנחנו בטוחים כי הוא ישוחרר בקרוב לביתו". השופט שאול אבינור אמר כי קיים חשד סביר נגד שני הצעירים.
לוזון, בן 62, הוא מחזיק השליטה בחברה "קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה", שנסחרת בבורסה ובה הוא מכהן כמנכ"ל וכדירקטור. בנוסף, לוזון היה גם הבעלים של קבוצת הכדורגל מכבי פתח תקווה, שאותה רכש לפני 30 שנה ביחד עם אחיו אבי לוזון.
בשמונה השנים האחרונות היה עמוס לוזון בזוגיות עם מפיקת האירועים אירית רחמים. השניים נפרדו השנה, ולאחר מכן נקשר שמו של לוזון בשמה של הדוגמנית רבקה ווג, בת 23.