ארדן דרש הכרה רשמית במעמדם של הפליטים היהודים מארצות ערב ואיראן: השגריר לאו"ם, גלעד ארדן, פנה אתמול (ב') במכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש והודיע כי יגיש הצעת החלטה שתחייב לקיים דיון שנתי לאזכור הפליטים היהודים שגורשו מארצות ערב. זאת במסגרת ציון היום המיוחד לגירוש יהדות ארצות ערב ואיראן שצוין בארץ אתמול. לטענתו, האו"ם לא עוסק בנושא כלל בעוד שמשאבים רבים מושקעים באזכור הפליטים הפלסטינים.
1 צפייה בגלריה
גלעד ארדן אום או"ם
גלעד ארדן אום או"ם
גלעד ארדן באו"ם
(צילום: UN Web TV)
ארדן דרש כי הארגון יכיר ביהודים שגורשו ויקדם פעילות שתביא לידי ביטוי את מורשתם. כמו כן ביקש מהאו"ם ליזום מחקר עולמי בנושא גירוש יהדות ארצות ערב ואיראן ולהתחיל בפעילות הסברה בנושא בכל הפורומים השונים של הארגון העולמי.
"הקמת המדינה היהודית הייתה מההחלטות החשובות ביותר שקיבל האו"ם. ההנהגה הערבית בחרה לדחות ההחלטה ולפתוח בהתקפה נרחבת נגד מדינת ישראל ונגד הקהילות היהודיות המשגשגות שחיו בתוכן", כתב ארדן בפנייתו.
"בעוד שהאו"ם עוסק רבות ב'פליטות הפלסטינית', הוא מתעלם לגמרי מהפליטות היהודית מארצות ערב. מקומם לראות כיצד האו"ם מציין יום מיוחד ומקדיש משאבים רבים ל'פליטים הפלסטינים', בעודו זונח ומתעלם ממאות אלפי משפחות יהודיות שגורשו מארצות ערב ומאיראן", הוסיף השגריר.
"אני קורא לך לבחון מחדש את גישת האו"ם לנושא ולהתחיל בשיתוף סיפורם של 850,000 פליטים יהודיים שגורשו ממדינות ערב ומאיראן בכל הפורומים של הארגון. בנוסף, על הארגון לקדם מחקר מעמיק על הטרגדיה של הפליטות היהודית", כתב ארדן.
"רק לאחר תיקון העוול ההיסטורי, יוכל האו"ם להתחיל באמת להגשים את מטרותיו, כפי שעולה מאמנת הארגון", סיכם השגריר.