תיעוד: התעללות אכזרית במעון לחוסים בצפון

חוסה שמטופלת במעון לחוסים בצפון, נפלה על פי החשד קורבן למטפלת שנהגה לתקוף אותה באכזריות במשך תקופה ממושכת. "בסרטונים היא נראית בועטת בחוסה, מושכת בשיער ראשה ומכה אותה", אמרו במשטרה. החשודה, תושבת נוף הגליל ללא עבר פלילי, הודתה במיוחס לה במהלך החקירה, וטענה שהייתה עייפה ושחוקה מהעבודה.
לפני מספר ימים הגיע לחוקרי מרחב כינרת דיווח מעובדת סוציאלית, שעובדת באחד ממעונות החוסים בצפון. לדבריה היא זיהתה מספר חבלות על גופה של אחת החוסות שחיות במעון. החוקרים תפסו את הסרטון שתיעד את האלימות, נחרדו ממה שראו ומיהרו לעצור את המטפלת החשודה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מההתעללות של המטפלת בחוסה בבית החוסים בצפון
תיעוד מההתעללות של המטפלת בחוסה בבית החוסים בצפון
תיעוד ההתעללות של המטפלת בחוסה
במקביל הוצא צו לתפיסת כל ההקלטות - מאות שעות של צילומים. "צפינו בהקלטות ואנו ממשיכים לצפות בהן. ההקלטות הן מהלובי של המעון, המבואה, הכניסה והמסדרון, וההערכה שבמקומות האלה בוצעו ההתעללויות", הסביר רפ"ק אביב בנזינו, קצין אגף החקירות והמודיעין של משטרת טבריה.
רפ"ק אביב בנזינורפ"ק אביב בנזינוצילום: דוברות מחוז צפון
מחקירת המטפלת העצורה עולה שמדובר בתושבת נוף הגליל, אישה ללא כל עבר פלילי, שעבדה בעיקר משמרות לילה במעון. צפייה בשאר ההקלטות חשפה בפני החוקרים עוד מספר גדול של מקרי התעללות ותקיפה נגד אותה חוסה.
"לאחר שהטחנו בחשודה את הטענות והחשדות היא נשברה והודתה, היא קשרה את עצמה לעבירות וטענה שהיא עייפה ושחוקה מהעבודה, בסרטונים היא נראית בועטת בחוסה, מושכת בשיער ראשה ומכה אותה, סרטונים ממש קשים לצפייה, זו אכזריות לשמה, במקום שהייתי מצפה למצוא חמלה ורגישות כלפי החוסים מצאנו אכזריות, זו אוכלוסיה מוחלשת וחובתנו המוסרית להגן עליה", סיכם רפ"ק בנזינו. התיק מלווה ע"י פרקליטות מחוז הצפון ומעצרה של המטפלת הוארך בבית משפט השלום בטבריה עד ליום שישי הקרוב.
אביה של החוסה סיפר ל-ynet כי "רוב רובם של המטפלים הם אנשים רגישים שעובדים במסירות אין קץ ובשכר נמוך מאוד, לצערי המטפלת הזו היא התפוח הרקוב בתוך סל מלא בתפוחים טובים. חשוב לי לא לשפוך את התינוק עם המים ולהדגיש שרוב המטפלים עושים עבודת קודש עבור הילדים שלנו".