אוריאל, בנו של יעקב ישראל שלום בבית העלמין
(צילום: ניצן דרור)

יעקב ישראל שלום (34) מבני ברק יצא לקניות שגרתיות לעת ערב. הוא רצה לנסוע עם אחד מבניו ושתי בנותיו הקטנות, אך אשתו אפרת אמרה לו שהבנות צריכות כבר לישון. בסופו של דבר יעקב החליט לנסוע רק עם הבן שילה (13) - וכשהשניים שבו אמר יעקב לבנו לעלות הביתה ושהוא כבר יגיע. כמה רגעים אחר כך אפרת התקשרה ליעקב ואמרה ששמעה פיצוצים מתחת לבית. יעקב ניסה לבדוק מה קרה וכשפנה לרחוב ביתו - נורה למוות על ידי המחבל דיא חמארשה.
  • לתרומות לאלמנה ולארבעת היתומים - לחצו כאן
"גם אחרי ששמעתי את הפיצוצים לא העליתי על דעתי שקרה לו משהו", שחזרה היום (רביעי) האלמנה אפרת. "ברגע שהוא לא ענה לטלפון, ירדתי למטה והצצתי מחדר המדרגות. השכן צרח לי שאכנס פנימה, שיש מחבל. התקשרתי ליעקב שוב ושוב ולא הייתה קליטה. לא הצלחתי להשיג אותו, כל דקה הייתה כמו נצח".
5 צפייה בגלריה
יעקב ישראל שלום ז''ל ומשפחתו
יעקב ישראל שלום ז''ל ומשפחתו
יעקב ישראל שלום, אלמנתו וארבעת הילדים
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
אוריאל ושילה שלום, הבנים של יעקב ישראל שלום ז''ל
אוריאל ושילה שלום, הבנים של יעקב ישראל שלום ז''ל
הבנים שילה ואוריאל
(צילום: דנה קופל)
האלמנה סיפרה עוד: "הוא חשב לקחת גם את הבנות. במזל, במזל הן לא היו איתו ברכב והבן שלי ירד לפני. אני חושבת שהוא הרגיש שמשהו יקרה - בכל החודש האחרון הוא התנצל הרבה ובשבת אמר לי שהיה לו חלום רע. שאלתי אותו על מה חלם והוא לא רצה לספר אבל התקשר למטפלת שלי ואמר לה 'תשמרי על אפרת'. הנשמה מרגישה".
משפחתו של יעקב ומכריו סיפרו שהיה אדם טוב שתמיד נתן לאחרים והגיש עזרה. "הוא כל הזמן היה עם הילדים שלו, דאג להם ועשה אותי מלכה, זה כואב לנו, בלתי נתפס", אמרה אפרת. אמו זהבה, שהתאלמנה רק לפני שנה וחצי, ציינה שמדובר באובדן גדול למשפחה. "זה ילד שאף פעם לא דרש, כיבוד הורים אצלו זה היה הכי חשוב. אין מצב שיגיד 'לא' כשמבקשים ממנו משהו, לא משנה אם זה ביום או בלילה".
5 צפייה בגלריה
יעקב ישראל שלום ז''ל ומשפחתו
יעקב ישראל שלום ז''ל ומשפחתו
יעקב אמר לבן שילה לעלות הביתה
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של יעקב ישראל שלום
הלוויתו של יעקב ישראל שלום
תיעוד מההלוויה
(צילום: נמרוד גליקמן)
הבן הבכור אוריאל (15) היה קשור מאוד לאביו, בשל היותו תלמיד ישיבה הוא לא ראה את יעקב ביומיים האחרונים. אתמול, למשמע הדיווח על "פיגוע בבני ברק", קיבלו בני הישיבה שיחות טלפון מהוריהם שסיפרו להם שהכול איתם בסדר. "רק אני לא קיבלתי שיחה", אמר היום הבן הבכור. "יותר מאוחר אמרו לי שלא מוצאים את אבא שלי".
אוריאל סיפר עוד בדמעות: "היום הגעתי הביתה ואמרו לי שהוא נפצע ושלא הצליחו להציל אותו. זה לא נתפס, אני לא מצליח לעכל את זה שלא אראה אותו יותר בחיים. ליל הסדר לא יהיה אותו דבר, שום דבר לא יהיה אותו דבר, אנחנו אוהבים אותו כל כך".
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של יעקב ישראל שלום
הלוויתו של יעקב ישראל שלום
תחילת מסע ההלוויה
יעקב ישראל שלום הובא למנוחות בצהריים בבית העלמין ירקון בפתח תקווה. לפני צאת מסע ההלוויה מביתו בבני ברק ספד לו גיסו משה בשארי: "יעקב ישראל הצדיק. לפני שנה וחצי עמדנו כאן להספיד את אבא שלך היקר, הרב מאיר. לא חשבנו שנגיע כל כך מהר שוב פעם".
גיס אחר, אליהו עוזרי, אמר: "יעקב ישראל, העיניים רואות אבל ללב קשה לעכל ולקבל. איבדנו בן אהוב ומסור, בעל ואבא מדהים, גיס יקר, דוד אהוב. וגם איבדנו מורה יקר שלמדנו ממנו רק מהסתכלות על מושג של נתינה, אהבת חסד. אף פעם לא מאבד סבלנות, לא מתלונן. תמיד בחיוך ורוגע, חיוך ואהבה לכל אחד".