חיזבאללה פרסם אמש (רביעי) סרטון ובו פירוט על מאפייני הטיל "קאדר 1" - הראשון ששוגר אי-פעם משטח לבנון לערי המרכז בישראל. מערכת קלע דוד יירטה את הטיל, לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. לפי ארגון הטרור השיעי, טווח השיגור של טיל הקרקע-קרקע הוא 190 ק"מ. המשקל הכללי של הטיל הוא 2.87 טון, ומשקל ראש הקרב הוא 500 ק"ג. בחיזבאללה אומרים כי מדובר בטיל בליסטי-טקטי, בעל יכולת הרס גבוהה, שמסוגל לתמרן במהלך שיגורו ולפגוע במטרות בצורה מדויקת.
טיל חיזבאללה קאדר 1

אתמול בשעה 06:30 בבוקר נשמעו אזעקות בתל אביב, גלילות, רמת גן, נתניה ובעוד יישובים באזור השרון. מיד לאחריהן יורט הטיל ששוגר מלבנון. כחצי שעה לאחר הירי, בפיקוד העורף עדכנו כי אין שינוי בהנחיות במרכז והלימודים באזורים שבהם נשמעו אזעקות יתקיימו כסדרם.
חיזבאללה לקח אחריות לשיגור וציין בהודעתו כי "שוגר טיל בליסטי מסוג 'קאדר 1' לעבר מטה המוסד - המקום שאחראי על פיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר וחיסול הבכירים בארגון". ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי מקורותיו כי "חיזבאללה ניסה להעביר מסר באמצעות שיגור של טיל בליסטי בודד לתל אביב. השיגור בוצע באותו הזמן שהחלה מתקפה ב-7 באוקטובר", כלומר בשעה 06:29 בבוקר.
2 צפייה בגלריה
טיל חיזבאללה קאדר 1
טיל חיזבאללה קאדר 1
טיל חיזבאללה "קאדר 1"
2 צפייה בגלריה
טיל חיזבאללה קאדר 1
טיל חיזבאללה קאדר 1
טיל חיזבאללה קאדר 1
בנתניה כבר התרגלו לחיות ללא אזעקות. הפעם הקודמת שבה הופעלה התרעה בעיר הייתה במהלך מבצע שומר החומות ב-2021, אך אתמול בבוקר הופתעו התושבים מצלילי האזעקות שהעירו רבים מהם בשעה מוקדמת. "קמתי בבהלה ורצתי עם הילדים לממ"ד", סיפרה מיכל נחמני, שמתגוררת בדרום העיר. "מתחילת המלחמה לא הייתה לנו אזעקה, היינו רגועים שזה לא יגיע אלינו. תמיד אמרו פה בצחוק שחמאס וחיזבאללה מפחדים מהנתנייתים. הבוקר גילינו שזה לא המצב. היו רגעים של פחד אבל הבנו מהר שאין אצלנו נפגעים ויש לימודים - אז חזרנו לשגרה".
במקביל, הרשתות החברתיות הוצפו בפוסטים ובאמירות הומוריסטיות: "עיריית נתניה ביקשה מהתושבים לא להתערב. זה בין צה"ל וחיזבאללה", נכתב באחד מהם. "לא מבין מאיפה האומץ של נסראללה לירות על נתניה", נכתב בפוסט אחר, ונרשמה גם פנייה סרקסטית לגורמים עברייניים: "אז על מה אנחנו משלמים לכם פרוטקשן כל כך גבוה?".
פורסם לראשונה: 23:12, 25.09.24