תיעוד חילופי האש בג'נין, הלילה

שני חמושים פלסטינים נהרגו הלילה (בין שני לשלישי) ושלושה נפצעו בחילופי אש עם כוחות מסתערבים ולוחמי משמר הגבול שנכנסו למחנה הפליטים ג'נין לביצוע מעצר. ביציאת הכוחות מהבית לאחר המעצר נפתחה אש כבדה מכמה כיוונים לעבר הכוח שהשיב בירי. בעת יציאת כוחות מג"ב מהאזור התפתחו הפרות סדר של כ-150 מתפרעים שהשליכו בקבוקי תבערה, אבנים ורימון מאולתר לעבר הכוחות.
המבוקש שנעצר הוא עימאד אבו אלהיג'א, אסיר משוחרר, בנו של בכיר חמאס בג'נין ג'מאל אבו אל-היג'א, שכלוא בישראל שנים רבות. ההרוגים הם עבדאללה אלחסרי ושאדי נג'ם.
3 צפייה בגלריה
עימאד אבו אלהיג'א
עימאד אבו אלהיג'א
העצור עימאד אבו אלהיג'א. מעליו: תמונת אביו הכלוא בישראל
3 צפייה בגלריה
עימאד אבו אלהיג'א
עימאד אבו אלהיג'א
ההרוגים באירוע: עבדאללה אלחסרי ושאדי נג'ם
3 צפייה בגלריה
ג'נין חילופי אש מעצר תיעוד פעילות הכוחות צה"ל
ג'נין חילופי אש מעצר תיעוד פעילות הכוחות צה"ל
תיעוד מתוך חילופי האש הלילה בג'נין
תיעוד המעצר של מוחמד זביידי בינואר

בינואר האחרון אירעו הפרות סדר דומות במחנה הפליטים ג'נין, כשחמושים ממחנה הפליטים ירו אש חיה והשליכו מטענים בעת מעצר שלושה צעירים פלסטינים. אחד מהעצורים היה מוחמד זביידי, בנו של זכריא זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצה ואחד מששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע.
בנובמבר האחרון פתחה הרשות הפלסטינית במבצע צבאי נרחב במחוז כדי להחזיר את המשילות שלה לעיר, למחנה הפליטים שבה ולכפרי המחוז בכלל. מדובר במבצע חריג בהיקפו, שמבוצע על-ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. ל-ynet נודע בתחילתו כי מבצע דומה היה אמור לצאת אל הפועל לפני שנה וחצי, אך הוא בוטל בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.
במהלך השנה האחרונה איבדה הרשות הפלסטינית את השליטה על חלקים נרחבים מהמחוז כתוצאה מעליית כוחם של הכנופיות החמושות שמזוהות עם הג'יהאד האיסלאמי, גדודי חללי אל-אקצה וחמאס. בעקבות זאת, החלו אותן קבוצות חמושות להטיל את אימתן על העיר, ואנשיהן לא חששו להתעמת עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והמשטרה הפלסטינית ואף לירות כמה פעמים לעבר מתחם המוקטעה של הרשות בעיר. מחוז ג'נין הוא מעוזו של הג'יהאד האיסלאמי בגדה, אך גם לחמאס יש נוכחות חזקה בו.