בסיס "קלן-ווהן" של צבא גרמניה נסגר הבוקר הרמטית לכניסה ויציאה של חיילים, עובדים ומבקרים, בעקבות חשד לחבלה מכוונת. על הנמצאים נאסר להשתמש במי השתייה בבסיס בחשד לפריצה לבסיס, וזיהום מכוון של מערכת המים העצמאית במקום.
בבסיס יש מספר מפקדות חשובות וכן משרדים של יחידות צבאיות ואזרחיות של הצבא הגרמני. בנוסף נמצאת בו מפקדת צי המטוסים של חיל האוויר, שמשרת את חברי הממשלה הפדרלית והקנצלר אולף שולץ בטיסות הרשמיות שלהם, בשל קרבתו לשדה התעופה בקלן - משם ממריאים המטוסים. בסך הכול משרתים בבסיס כ-4,300 חיילים ועוד 1,200 אזרחים.
2 צפייה בגלריה
גרמניה עוצר ב בסיס קלן ווהן חשד ל חבלה
גרמניה עוצר ב בסיס קלן ווהן חשד ל חבלה
עוצר בבסיס "קלן-ווהן"
(צילום: REUTERS/Stephane Nitschke)
לא ברור מה החריגות במערכת המים ואיך התגלה הזיהום, אבל יחידות משטרה של הצבא וחוקרים מהמודיעין הנגדי שבדקו את הבסיס מצאו פרצה באחת הגדרות שלו, ונטלו דוגמיות של מים מהבסיס לבדיקה במעבדה. חיילי הבסיס והעובדים התבקשו לדווח על תנועות זרות והתבקשו שלא לשוחח עם אנשים זרים, מה שמצביע על כך שהחוקרים מחפשים את הפורצים בתוך הבסיס.
לדברי אחד החוקרים מהמודיעין הנגדי של הצבא הגרמני, חיילים בבסיס ראו דמות חשודה ליד מקורות המים של הבסיס באמצע הלילה, אבל החשוד הצליח להימלט. החקירה החלה לאחר שאנשי צוות כיבוי האש של הבסיס התלוננו על כאבים עזים בבטנם ובעיות במערכת העיכול.
2 צפייה בגלריה
גרמניה עוצר ב בסיס קלן ווהן חשד ל חבלה
גרמניה עוצר ב בסיס קלן ווהן חשד ל חבלה
(צילום: REUTERS/Stephane Nitschke)
למרות שלא ברור אם מדובר במקרה דומה, יש לציין שמאז תחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה, וההחלטה של גרמניה לסייע לקייב (כחלק מהתמיכה של חברות נאט"ו באוקראינה, שבשלב זה לא חברה בברית הצבאית), התגלה מקרים רבים של נסיונות חבלה וריגול בתוך הצבא הגרמני.
לבסיס "ווהן" בקלן יש גם נגיעה ישראלית: זהו הבסיס שבו התקיימה ב-29 בינואר 2004, בסיומו של משא ומתן ממושך, עסקת חילופי השבויים בין ישראל לארגון חיזבאללה, שבו קיבלה ישראל את שלושת הגופות של חיילי צה"ל שנחטפו בהר דב ואת הקצין לשעבר אלחנן טננבוים, בתמורה ל-400 מחבלים פלסטינים ועוד 36 בני לאומים אחרים, רובם לבנונים, ביניהם מוסטפא דיראני.