בשבוע שעבר הודיע צה"ל כי רב-סמל מוחמד אלאטרש, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, נפל בקרב ב-7 באוקטובר - וגופתו נחטפה לרצועת עזה. מותו של אלאטרש בן ה-39, תושב סעווה שבנגב, נקבע על בסיס מידע מהימן שהתקבל בעניינו. היום (שני) הגיעו בני ובנות משפחות חטופים, ביניהם חיילים, לחזק את משפחת אלאטרש בפזורה הבדואית.
3 צפייה בגלריה
משפחות חטופים הגיעו לניחום אבלים של משפחתו של רב סמל מוחמד אלאטרש
משפחות חטופים הגיעו לניחום אבלים של משפחתו של רב סמל מוחמד אלאטרש
בני משפחות חטופים בניחום אבלים אצל משפחת אלאטרש
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
משפחות חטופים הגיעו לניחום אבלים של משפחתו של רב סמל מוחמד אלאטרש
משפחות חטופים הגיעו לניחום אבלים של משפחתו של רב סמל מוחמד אלאטרש
"באנו להגיד תודה ולהוקיר את מוחמד"
(צילום: הרצל יוסף)
אלון, אביו של החייל החטוף תמיר נמרודי שהשתתף בביקור, אמר: "בתור נציגי משפחות החיילים החטופים – אנחנו מכירים את משפחת אלאטרש היקרה מ-7 באוקטובר. הם חלק מאיתנו, משפחה שלנו. השבט מקבל ומחבק אותנו בחום גדול. הם ישמחו לראות פה עוד אנשים מכל המגזרים".
חגי, אביו של החייל החטוף מתן אנגרסט: "הגענו לנחם את משפחת אלאטרש היקרה, שהבן שלהם לחם בגבורה להגנת המדינה. אני חושב שכל אזרח במדינה צריך לבוא לפה ולהגיד להם תודה, לכבד ולהוקיר. אנחנו מחבקים את כולם – זה מה שאנחנו עושים למעלה משמונה חודשים, גם בבתי החולים. כל עם ישראל צריך גם להגיע ולחזק את החיילים הפצועים שנלחמים עבורנו. להפגין ערבות הדדית במחלקת השיקום של תל השומר".
"הגענו לפה כדי לחזק את המשפחה שעוברת תופת כמו כל משפחות החטופים. אנחנו מרגישים שאנחנו משפחה אחת גדולה, זה לא משנה דת, גזע, מגזר. אנחנו באותה הצרה, באותה הסירה. חשוב לי שהעולם יראה ויבין שלא הבדילו בין החטופים, התאכזרו לכולם באותה המידה"
"מוחמד השאיר אחריו 13 ילדים שמחפשים את אבא שלהם, שנעלם מהבית", הוסיף חגי. "הם שואלים שאלות ואין תשובה ברורה לתת להם. אנחנו מרגישים חובה לבוא ולחזק את המשפחה ואת השבט", אמר אלון.
איריס, דודתו של החטוף עידן אלכסנדר, פנתה לציבור: "אנחנו קוראים לכל עם ישראל להגיע לחזק את משפחת אלאטרש. הביחד שלנו זה מה שחשוב".
ריקי, גיסתו של החטוף אוריאל ברוך ז"ל, שיתפה: "חשוב לי להגיד שהגענו לפה כדי לחזק את המשפחה שעוברת תופת כמו כל משפחות החטופים. אנחנו מרגישים שאנחנו משפחה אחת גדולה, זה לא משנה דת, גזע, מגזר. אנחנו באותה הצרה, באותה הסירה. חשוב לי שהעולם יראה ויבין שלא הבדילו בין החטופים, התאכזרו לכולם באותה המידה. אנחנו חייבים להיות מאוחדים פה, כשאנחנו נהיה מאוחדים – אנחנו נצליח להשיב את החטופים שלנו".
3 צפייה בגלריה
איברהים אלאטרש  אביו של מוחמד אלאטרש שנהרג וגופתו בעזה
איברהים אלאטרש  אביו של מוחמד אלאטרש שנהרג וגופתו בעזה
איברהים אלאטרש עם תמונת בנו שגופתו חטופה
(צילום: הרצל יוסף)
שייח שבט אלאטרש, בן דודו של מוחמד, ביקש לפנות להנהגת המדינה בעניין עסקת החטופים: "חשוב לנו להגיד דברים בתקווה שיגיעו לאוזני ראש הממשלה – חשוב מאוד לשחרר את החטופים. הם סבלו מספיק, שילמו מחיר גבוה, הפצעים שלהם עמוקים בנפש ובגוף. למה מחכים עד עכשיו? מה שאיחד את משפחות החטופים זה הכאב המשותף. אני לא יכול להסתכל עליהם, לא על אבא של מוחמד שנחטף ונרצח, ולא על מי שיושב פה ומדבר על הבנים, אחים והורים שלהם.
"כל הכבוד שהם מחזיקים מעמד, אני לא יודע מה הייתי עושה. זה יכול לשגע. לא יכול להיות שמחיר של אדם במדינת ישראל יהיה כל כך זול, לא שווה. ראש הממשלה והשרים לא מסתכלים עליהם, לא רואים אותם. למה מחכים, שיחזירו גופות בארונות? אולי גם את זה לא נראה. אנחנו מחכים לגופה של מוחמד ז"ל, לא יודעים מתי תגיע ובאיזו צורה תגיע - ואם תגיע בכלל".
הוא התייחס גם לשחרורו מהכלא של מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה: "היום שחררו מישהו בכיר, יכלו ראש הממשלה, ראש השב"כ או הרמטכ"ל - לדרוש לשחרר במקומו אנשים. למה זה לא קרה? יש מספיק אנשים שמנהלים משא ומתן בעולם, למה שחררו אותו ללא תמורה?".