נתניהו: "ארגוני הטרור בעזה חצו קו אדום"
(צילום: סנטרל הפקות)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) להסלמה הביטחונית ואמר כי "ארגוני הטרור בעזה חצו לפנות ערב ביום ירושלים קו אדום ותקפו אותנו בטילים במבואות ירושלים. ישראל תגיב בעוצמה רבה. לא נסבול פגיעה בשטחנו, בבירתנו, באזרחינו ובחיילינו. מי שתוקף אותנו ישלם מחיר כבד".
בנאומו בטקס המרכזי לציון יום ירושלים, שאליו הגיע אחרי ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר נתניהו: "ביום ירושלים זה אנחנו במאבק שמתפרש על פני כמה חזיתות: ירושלים, עזה ומקומות אחרים בארץ. אני אומר לכם אזרחי ישראל, העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו, הערב. "מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו"
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
ירי מעזה לירושלים
ירי מעזה לירושלים
הירי מעזה לירושלים
(צילום: AFP)
נתניהו הוסיף: "לא חפצנו בהסלמה אבל מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו. אינני יכול לשתף אתכם בהערכות המצב שאני מקיים עם כל גורמי הביטחון, וגם לא בכל הפעולות שאנחנו מבצעים. זהו מאבק עיקש שנגזר מראיית התמונה הכוללת. אנו מנהלים אותו בנחישות, באחריות ובתבונה.
"איננו נופלים למלכודות אויבים ואיננו כפופים למקלדות צייצנים. מבחן המנהיגות מחייב לקבל החלטות נכונות גם כשהן אינן מובנות לכל ברגע נתון, וצדקתן מתבררת בהמשך.
3 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית בבית נקופה
פגיעה ישירה בבית בבית נקופה
פינוי רסיס רקטה בבית נקופה
(צילום: יואב דודקביץ')
"מי שלא מסוגל לנהוג ולעמוד בלחץ הביקורת לא כשיר להנהגה. אנחנו בוחרים בקפידה את תזמון התגובה שלנו ואת עוצמת העימות עם אויבינו וזה לא דבר חדש", אמר ראש הממשלה בטקס שהתקיים בגבעת התחמושת.
אחר הצהריים החלו הפלסטינים ברצועת עזה לשגר מטחי רקטות לעבר שטח ישראל. בשעה 18:00 פקע אולטימטום שהציבה הזרוע הצבאית של חמאס לישראל להסיג את כוחות הביטחון מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים. עם פקיעת האולטימטום שוגרו שבע רקטות לאזור ירושלים. רקטה אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. שתיים פגעו בבתי מגורים ביישובים בהרי ירושלים. במקביל החלו מטחי רקטות חוזרים ונשנים לעבר דרום הארץ. כמו כן נורה טיל נ"ט לעבר רכב אזרחי מצפון לרצועת עזה. גבר בן 49 נפצע באורח קל.
הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס הערב אישר "תקיפה אווירית משמעותית" ברצועה בתגובה על ירי הרקטות. בעקבות זאת צה"ל תקף ברצועת עזה, והפלסטינים דיווחו על תשעה הרוגים בתקיפות. בשל ההסלמה, מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה ובחלק מיישובי הנגב והשפלה.