בית הדין הצבאי בבית ליד האריך בחמישה ימים נוספים את מעצרו של החייל ישראל חג'בי, שנעצר בחשד להתעללות בעצורים ביטחוניים הכלואים בשדה תימן. היום הייתה אמורה להיות מוגשת הצהרת תובע נגד חג'בי, אך בפתח הדיון ביקשה התביעה להאריך את מעצרו פעם נוספת על מנת להשלים פעולות חקירה. התביעה טענה בדיון כי "החשוד הודה בביצוע עבירות התעללות בעצורים ביטחוניים. במסגרת החקירה נגבו עדויות ונאספו ראיות נוספות אשר חיזקו את החשדות נגדו, וביניהן גם תיעוד חזותי של החשוד מבצע את העבירות בהן הוא חשוד".
1 צפייה בגלריה
החשוד בהתעללות עצורים במהלך הובלתם למתקן כליאה מובא להארכת מעצרו
החשוד בהתעללות עצורים במהלך הובלתם למתקן כליאה מובא להארכת מעצרו
חג'בי בהארכת המעצר. סנגורו ביקש חלופת מעצר
(צילום: עידו ארז)
סנגורו של החשוד והפגנת התמיכה
(צילום: עידו ארז)

החשד נגד חג'בי הוא שבארבעה מקרים התעלל בעצורים בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, ואינם מהווים סכנה לחייו או לחיי הסובבים. כלל האירועים היו כאשר החשוד נמצא בתפקיד אבטחה במתקן הכליאה, והאירועים התפרשו על פני מספר חודשים - האחרון מביניהם אירע בחודש יוני. התביעה טענה עוד כי תגיש כתב אישום ביום השני הקרוב.
מחוץ לדיון הפגינו כ-30 מפגינים בתמיכה בחג'בי, ומתחו ביקורת על הפרקליטות שעצרה את החשוד במקום להגיש כתבי אישום נגד מחבלי הנוחבה העצורים. סנגורו, עו"ד בנימין מלכא, אמר כי "המעצר בזוי, יש יד מכוונת מאחוריו". לגבי הארכת המעצר טען כי "אם ישנה מסוכנות, הרי היא כלפי מחבל נוחבה. מדובר בחשוד בן העיר אופקים שעבר את זוועות ה-7.10, ועד לאירוע זה היה אדם נורמטיבי ומעלה. לוחם שעל אף היותו בן למשפחה דתית-חרדית בחר להתגייס לשירות משמעותי". הסנגור ביקש לשחרר את מרשו לחלופת מעצר.