נשיא סין שי ג'ינפינג מעוניין שבייג'ינג "תרחיב את מעגל החברים שלה" בקהילה הבינלאומית, ותשקם את התדמית שלה. התקשורת הממלכתית בסין דיווחה שבשיחה עם בכירי המפלגה הקומוניסטית אמר שי שחשוב שהסינים יציגו תדמית של מדינה "אמינה, אהובה ומכובדת".
שי מייחס חשיבות גדולה לדעת הקהל בעולם, ואמר כי "הכרחי לרכוש חברים". הוא הדגיש כי בכל הקשור לתקשורת של סין עם העולם היא צריכה להיות "פתוחה ובטוחה בעצמה – אבל גם צנועה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: Gettyimages)
באתר של רשת BBC נכתב שדבריו של שי הם הודאה נדירה בבידוד של בייג'ינג. נשיא סין אמר את הדברים על רקע ההידרדרות ביחסים של מדינתו עם מעצמות העולם: עוד לפני התפרצות מגפת הקורונה ספגה סין ביקורת קשה מהקהילה הבינלאומית, בין השאר בעקבות הפרות זכויות אדם נגד המוסלמים מהמיעוט האויגורי בחבל שינג'יאנג ודיכוי המחאה הפרו-דמוקרטית בהונג קונג.
בשנים האחרונות הדיפלומטים הסינים נחשבים לקולניים ובוטים מהרגיל, ולעיתים קרובות הם מגיבים בסרקזם ובתוקפנות לביקורת נגד מדינתם. הפרשנים טוענים שהדיפלומטיה הסינית כיום מעוררת אנטגוניזם, ונראה שהנשיא הסיני מעוניין לשנות את הגישה הדיפלומטית הזו.
שי אמר לבכירי המפלגה שסין חייבת לשפר את הדרך שבה היא "מספרת את הסיפורים שלה" לעולם, ולהראות את פרצופה האמיתי. הוא הדגיש שבייג'ינג צריכה לפתח את "הקול הבינלאומי שלה", כדי שהוא יהיה זהה לעוצמתה הלאומית ולמעמדה בעולם. לפי שי גם ההסברה תצטרך להשתפר, כדי לעזור לזרים להבין את המפלגה הקומוניסטית ואת המאמצים שלה להביא "אושר עבור העם הסיני". הוא הוסיף שבייג'ינג צריכה להקים צוות מומחים, שינסחו שיטות עבודה שונות לפי אזורים בעולם.
היחסים של סין עם התקשורת הזרה היו מתוחים במיוחד בשנים האחרונות. כלי תקשורת מקומיים כמו גלובל טיימס תקפו לעיתים קרובות את הסיקור של העיתונאים הזרים, שכביכול מוטה נגד סין ואינו הוגן. כמה עיתונאים שעובדים בכלי תקשורת אמריקניים גורשו מסין בשנה שעברה, על רקע הידרדרות היחסים בין המדינות – גם בעקבות התפרצות הקורונה. השלטון הקומוניסטי התעמת גם עם התקשורת הבריטית, ואסר את שידורי BBC World News בטלוויזיה הסינית. בייג'ינג זעמה על הסיקור הבריטי של המצב בחבל שינג'יאנג ושל התפרצות הקורונה ומקור הנגיף.