4 צפייה בגלריה
תפילת ערבית שנועלת את צום תשעה באב בשדרות
תפילת ערבית שנועלת את צום תשעה באב בשדרות
מתפללים בבית הכנסת בשדרות
(צילום: חיים הורנשטיין)
חרף הדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים שאמור להביא לסיומו של מבצע "עלות השחר", וכפי שהיה במבצעים קודמים - מטח כבד של רקטות נורו הערב (ראשון) מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון ושדרות, וגם לגוש דן ולשפלה. המטח הכבד תפס את המתפללים בבית הכנסת על שם חללי צה"ל בשדרות כשהם בעיצומה של תפילת מנחה וערבית משותפת לציון סיומו של צום תשעה באב, שהחל אתמול.
חלק מהמתפללים רצו לחדר ממוגן סמוך עם הישמע האזעקות, אך חלקם המשיכו להניח תפילין והתפללו ממושכות להצלחתו ולסיומו של המבצע. מטחי הרקטות לא פסקו, אך הנוכחים בבית הכנסת שרו והתפללו. לדבריהם, הם מקווים שהלחימה תסתיים.
4 צפייה בגלריה
תפילת ערבית שנועלת את צום תשעה באב בשדרות
תפילת ערבית שנועלת את צום תשעה באב בשדרות
"מתפללים לסיומה של הלחימה". בבית הכנסת בשדרות
(צילום: חיים הורנשטיין)
יירוטים בשמי שדרות

נפילה בשדרות

"יש אזעקות בלתי פוסקות של ירי, ואנחנו כאן מתפללים לסיומה של הלחימה", הסביר רב בית הכנסת, הרצל שאובי. "ימים קשים עוברים על תושבי שדרות ויישובי העוטף. כולם כאן מתפללים לימים שקטים יותר ולשלומם של כוחות צה"ל שפרוסים בגזרות השונות".
"היה ירי כבד מאוד, הרבה מטחים", סיפר אחד המתפללים בבית הכנסת. "כולנו מתפללים שהכול יסתיים כבר ונצא לימים טובים יותר אחרי תשעה באב, אחרי הצום ועתה עם סיומו של המבצע בעזרת השם. כולם מחכים לסיומה של הלחימה עם מאמץ מדיני להחזרת השקט כאן בשדרות וביישובי העוטף. אנחנו רוצים שקט לילדים כאן. הרבה עזבו בימים האחרונים בגלל הירי המסיבי ויש הרבה ילדים עם טראומות שמקבלים טיפול. אנחנו רוצים שקט ממושך".
4 צפייה בגלריה
זירת הנפילה
זירת הנפילה
זירת הנפילה בשדות הנגב
פגיעה בחצר בית בשדרות

המשטרה עדכנה על נפילת רסיס בחצר בית ביישוב במועצה האזורית שדות נגב כתוצאה מהמטחים האחרונים שנורו מעזה. אדם אחד נפצע באורח קל ונזקק לטיפול. בשדרות נפלה רקטה בחצר בית מבלי לגרום לנפגעים. נגרם נזק קל. באשקלון נפצע קל אדם אחד מנפילת רקטה במפעל.
ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום בעוטף עזה, לראשונה מאז שהחל מבצע "עלות השחר". הוא קיים שיחה עם ראשי רשויות הדרום בשדרות, ואמר להם כי "מטרות המבצע הושגו, אנחנו בשלבי סיום". ברקע פורסמו דיווחים שהפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי תיכנס לתוקף בשעה 20:00, על אף שבישראל ובג'יהאד אומרים כי המגעים מתקדמים אך עדיין לא סגורים. גם אחרי השעה 20:00 נמשך הירי לכיוון ישראל.
לפיד וגנץ בביקורם בפיקוד דרום
(צילום: אלעד מלכה)

לאורך היום, לצד המשך הירי מרצועת עזה לישראל, התרבו הדיווחים על הפסקת אש, והיו אף גורמים שנקבו בשעה 20:00 או 22:00. בישראל אישרו שהכיוון הוא רגיעה - בהמשך לדיון הקבינט אמש - אולם הדגישו את רצון הג'יהאד לרשום הישג לפני סיום הלחימה, שעד כה בשלושת ימי המבצע לא הושג.
לפי דיווח הערב ברשת אל-ג'זירה הקטארית, הסכם הרגיעה מתעכב בגלל דרישות הג'יהאד האיסלאמי לקבל ערבויות ממצרים לפני ההכרזה עליו. מצרים מקיימת מגעים קדחתניים כדי להגיע להפסקת ההסלמה ומניעת קריסת ההבנות, לפי הדיווח.