מגיע לזירה - ונמלט רבע שעה אחר כך: הסרטון מהירי בבת ים
מגיע על קטנוע לזירה ונמלט 14 דקות לאחר מכן - וזמן קצר לאחר הירי בעדי פרץ: לאחר שב-ynet פורסם הבוקר (יום ב') לראשונה מעצרם של חשודים בירי ב-9 באוגוסט בבת ים, נחשף כאן הסרטון שבו נראה הרוכב בזירה. הוא נראה בו עוזב את המקום - תחילה ברגל ואחר כך בקטנוע - מיד לאחר הירי. היום גם הוא נעצר. צפו בסרטון בלעדי ל-ynet ממצלמות אבטחה שבו הוא נראה מגיע למקום, ונמלט אחר כך.
מהסרטון ניתן לראות שהרוכב החנה את הקטנוע ליד רחוב האורגים, לא הרחק מהטיילת של בת ים. עדי ראייה סיפרו כי צעד משם לאזור כיכר הבנים, ושם ירה חמישה כדורים. אחד מהם פגע בעדי פרץ, בת 37, שהייתה ברכבה עם בתה בת ה-4. היא נפצעה בראשה, באורח קשה מאוד.
5 צפייה בגלריה
החשוד בירי מגיע לאזור הארוע באופנוע
החשוד בירי מגיע לאזור הארוע באופנוע
מגיע בקטנוע לזירה
5 צפייה בגלריה
החשוד בירי בורח לכיוון האופנוע שהשאיר כמה רחובות סמוך למקום הירי
החשוד בירי בורח לכיוון האופנוע שהשאיר כמה רחובות סמוך למקום הירי
נמלט ברגל, 14 דקות לאחר מכן
לאחר הירי, ופחות מרבע שעה אחר כך, נמלט אותו רוכב ברגל דרך הרחובות גנרל קניג והאורגים, ומשם עלה על הקטנוע - וברח מהמקום. היום, חודשיים לאחר מכן, נעצר הרוכב, ביחד עם ארבעה חשודים אחרים. על פי החשד, עבריינים ירו אחד על השני באזור, כשאחד הכדורים פגע בשוגג בפרץ.
פרץ נורתה בראשה בעת שנסעה ברכבה בדרכה לחמותה, כדי שתעשה בייביסיטר לבתה בת ה-4 ששהתה ברכב. היא איבדה שליטה על הרכב לאחר הירי, עלתה על המדרכה ונעצרה בתוך גינה ציבורית. בהמשך פונתה לבית החולים במצב קשה מאוד, כל זאת לעיני ילדתה הקטנה המבועתת, שלא נפגעה.
המשטרה מייחסת לחמישה, תושבי חולון ובת ים בשנות ה-30 לחייהם, חשד למעורבות בניסיון רצח. זאת אף שעל פי המשטרה פרץ נפגעה מהירי על רקע סכסוך מקומי בעת שנקלעה לאזור ונפגעה בשוגג.
5 צפייה בגלריה
מפת המסלול של החשוד בירי באישה אשר נסעה ברכבה בבת ים
מפת המסלול של החשוד בירי באישה אשר נסעה ברכבה בבת ים
מסלול הבריחה
5 צפייה בגלריה
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ והרכב
(צילום: נדב אבס)
המשטרה מעדכנת על מעצר החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)

דבר המעצר הותר לפרסום בתום חקירה סמויה שניהלו חוקרי ימ"ר תל אביב בפיקודו של ניצב-משנה אסי צור, אשר כללה הפעלת אמצעים טכנולוגיים שונים לצד ניתוח ממצאים פורנזיים בזירה. מחר הם יובאו לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם.
החוקרים בדקו תחילה את כל כיווני החקירה, ובהם את האפשרות שפרץ נורתה במתכוון על ידי מתנקש. במהרה התברר כי מדובר בירי תועה שנורה על ידי אדם שהגיע מסמטה קרובה, במסגרת סכסוך בין עבריינים. זאת על רקע העובדה שמדובר באישה נורמטיבית ללא עבר פלילי, וגם בשל כך שהיורה ירה ממרחק של 15 מטרים מהרכב. דמות המפתח בחקירה מראשיתה הייתה אותו רוכב אופנוע שנראה בסרטון נמלט מהמקום. חוקרי המשטרה ניסו להבין אם מדובר ביורה עצמו, או באדם שאליו כוונו יריות ולכן ברח.
אסי צורמפקד ימ"ר ת"א אסי צור
מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, הנחה להתייחס למקרה כאל רצח, והטיל את החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) בפיקודו של נצ"מ אסי צור. עשרות חוקרים ובלשים פשטו על אזור האירוע, תשאלו את כל בעלי החנויות בקרבת מקום ועברו על כל מצלמות האבטחה, ולבסוף התברר כי היורה ניסה לפגוע באדם שישב בקיוסק, במסגרת סכסוך בין כנופיות עבריינים באזור בת ים והמרכז, שלא היה מוכר לימ"ר, אלא למרחב חולון. הם קשורים לעוד סכסוכים וניסיונות חיסול. מלבד הרוכב שנראה נמלט המשטרה הגיעה לחשודים נוספים, והבוקר הם נעצרו.
ברשות החשודים נמצא אקדח וסמים - וכל העצורים שייכים לצד אחד בסכסוך - של היורה. הסכסוך בין החבורות נמשך במשך שנתיים בשכונה מקומית על רקע פגיעה ברכוש. הכדורים נורו לעבר אדם מסוים, שפינה עצמו לבית חולים, ואחרים פגעו בפרץ שנפצעה. האדם שנפגע כבר היה מעורב בעבר בתקרית דומה, ואז הוא נפגע קשה.