תיעוד: החשוד באונס רץ ברחובות גדרה | צפו

שעות לאחר שעדכנה האם מגדרה בקבוצת הוואטסאפ השכונתית על האונס שעברה במהלך הלילה על ידי חשוד שזהותו עדיין לא ידועה, אמש (שישי) נחשף בחדשות 13 תיעוד שלו נכנס לבניין, ולידי ynet הגיע תיעוד נוסף שבו הוא נראה רץ בכבישי המועצה. מאז שנפתחה החקירה, שהועברה בהמשך ליחידה המרכזית של מחוז מרכז, הגיעו אנשי משטרה רבים לזירה וניסו לאתר ממצאים בתקווה שיימצאו שאריות DNA או טביעות אצבע, שיימצאו במאגר המשטרתי.
עשרות חוקרים הגיעו לאזור ותחקרו שכנים של הקורבן, אם לשלושה ילדים קטנים שעברה לאחרונה להתגורר בבניין. בנוסף, תחקרו תושבים בבניינים סמוכים בתקווה שאולי אחד מהם הבחין באנס שנמלט - ויהיו יכולים לתת בדל של מידע שיעזור בחקירה.
השוטרים בזירת האונס בגדרה
(צילום: מאיר תורג'מן)

5 צפייה בגלריה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של החשוד באונס בכניסה לבניין
דייר בבניין מספר על הלילה הקשה
(צילום: בראל אפרים, מאיר תורג'מן)

5 צפייה בגלריה
השוטרים בדירה בה היה חשד לאונס בגדרה
השוטרים בדירה בה היה חשד לאונס בגדרה
השוטרים סמוך לבניין בגדרה. השכנים תושאלו
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
שיחה בקבוצה הוואטסאפ בה הנפגעת מספרת על האונס שעברה
שיחה בקבוצה הוואטסאפ בה הנפגעת מספרת על האונס שעברה
(צילום: מאיר תורג'מן)
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, אמר למפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, "להפנות כוח אדם חקירתי משמעותי ואת כל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל כדי להביא בהקדם למעצרו של החשוד באונס בגדרה". לדברי המשטרה, מאז הלילה הוא מקבל "עדכונים שוטפים" על עבודת חוקרי המשטרה בחקירת האונס. המפכ"ל אמר: "משטרת ישראל תהפוך כל אבן ולא תחסוך באמצעים וכוח אדם כדי להביא למעצר החשוד ומיצוי החקירה כמה שיותר מהר. אני מעודכן בפרטים ובעבודת החוקרים שכבר הוכיחו בעבר לא אחת את מקצועיותם בחקירות מורכבות ומתחייב כי משטרת ישראל תביא את החשוד לדין".
בהודעה ששלחה בסביבות השעה 9:00 בקבוצת הוואטסאפ כתבה האם: "פרצו לי הביתה, אנסו אותי לעיני הילדים. תיזהרו, תסגרו דלתות". אחת משכנותיה שחזרה: "היינו בהלם ובשוק שהיא כתבה את זה. זה מפחיד, אני מזועזעת. היא אלופה והיא דאגה רק לשלושת הילדים הקטנים שראו את אמא שלהם ברגעים קשים".
שכנה אחרת מספרת שהאירוע התרחש בסביבות השעה 2:30 בלילה, ובשעה 3:18 ראו לדבריה גבר בורח מהבניין. שכן אחר הוסיף: "שמעתי רעש בשעה הזו, ואז בבוקר כשהיא כתבה בקבוצה שאנסו אותה הבנתי מה קרה".
"ראינו במצלמות בחור עם קפוצ'ון ומסכה שחורה על הפנים מקיש על לוח הקודים", הוסיפה אחת השכנות. "הוא לא הצליח לפתוח את הדלת אז טיפס על פרגולה, עלה דרכה לקומה הראשונה והמשיך לטפס אל הקומה השנייה - שם כנראה החלון היה פתוח. האמא שמעה רעש והתעוררה וניסתה להתעמת איתו, אבל הוא השתלט עליה. שלושת הילדים שלה התעוררו גם, והיא אמרה לו שלא יעשה להם כלום ואפילו הציעה לו שייקח 2,000 שקל - ואז הוא עשה לה את מה שעשה תחת איומי סכין. היא כל הזמן פחדה על הילדים, שלא יפגע בהם".
בן גביר בגדרה, אתמול
(צילום: בראל אפרים, מאיר תורג'מן)

5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בגדרה
איתמר בן גביר בגדרה
בן גביר בגדרה. "איפה הביטחון שהבטחת"
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
מחאה מול ביתו של ראש מועצת גדרה
מחאה מול ביתו של ראש מועצת גדרה
"רוצים לישון בשקט"
(צילום: שאול גולן)
השכנה ציינה כי הקורבן סיפרה שלחשוד היה מבטא ערבי. "אחרי שהוא סיים היא סיפרה שהוא שתה בירה שהייתה לה בבית. כמעט שעה הוא היה בבית שלה". אחרי שהחשוד נמלט, האמא רצה לשכנים ממול וצעקה "אנסו אותי, אנסו אותי", ואז הם הזמינו משטרה.
אל הזירה הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שספג ביקורת מהתושבים שהפגינו במועצה המקומית. בן גביר ניגש אל המפגינים, שהתגודדו סביבו וצעקו "אין מי שיעזור לנו", "איפה הביטחון שהבטחת?". הוא השיב להם: "אתם צודקים, השוטרים נפלאים אבל צריך שיהיה להם יותר כוח".
לידר כהן, תושבת השכונה שבה התרחש האונס ובעצמה אמא לילדה קטנה, הגיעה להפגנה עם שלט קטן שעליו נכתב "אונס" - ובבכי זעקה לביטחון: "אין משטרה, צריך שיאנסו אצלנו כדי שיתעוררו". לדבריה, ניסו לאחרונה לפרוץ גם לבית שלה, והצליחו לפרוץ לשלוש דירות לידה. "מה ביקשנו? לישון בשקט בלילה ושלא יאנסו את הילדים שלנו. אני כבר חודש וחצי לא ישנה מהפחד".
פורסם לראשונה: 20:53, 03.02.23