דובר צה"ל הודיע הבוקר (יום ב'), כשמונה חודשים אחרי טבח 7 באוקטובר, כי אותרה וזוהתה גופתו של דולב יהוד ז"ל בקיבוץ ניר עוז. במשך חודשים ארוכים הוגדר דולב, בן 35 במותו, כחטוף - אך כעת התברר שנרצח במהלך הטבח, ושגופתו נותרה באזור הקיבוץ. אחותו של דולב, ארבל יהוד, נחטפה במתקפת הטרור של חמאס - ונמצאת עדיין בשבי ברצועה. עם ההודעה על זיהוי גופתו של דולב, מספר החטופים שמוחזקים לפי ההערכות ברצועה עומד על 124.
3 צפייה בגלריה
 דולב יהוד ז״ל
 דולב יהוד ז״ל
דולב יהוד ז"ל. יצא מביתו ב-7.10 כדי להציל חיים - ונרצח
(צילום: דובר צה"ל )
דולב ז"ל שימש כחובש באיחוד הצלה ובמד"א. במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר יצא מביתו בניר עוז על מנת להציל חיים ולטפל בגבורה בפצועים - בשעות שבהן הקיבוץ היה כבוש על-ידי מחבלי הנוחבה, בזמן שהוא מותיר את שלושת ילדיו הקטנים, בגילי 5 עד 9, ואת סיגל אשתו ההרה, בממ"ד. דולב נרצח על-ידי מחבלי חמאס באותו היום, וגופתו אותרה כעת בקיבוץ ניר עוז. בתו הרביעית נולדה תשעה ימים בלבד אחרי הטבח.
אף שבעבר הוגדר כאמור כחטוף, כחלק מחקירות איתור הנעדרים ניסו בצבא להבין אם הוא אכן נחטף לעזה - ולא היה סימן לנוכחות שלו ברצועה. בשבועות האחרונים התגבר החשד שהוא נרצח ליד הקיבוץ - והועבר לנקודה אחרת. במסגרת המאמצים לאתרו נאספו ממצאים, והתאמת ה-DNA שלו אליהם נבדק תחילה ללא הצלחה, אבל קציני מ"מ בצוות של אלוף במיל' ניצן אלון התעקשו לעשות בדיקות חוזרות - בחיבור עם ממצאי בדיקה נוספים שהוצלבו, ובגלל מיקום הגופה עלה שמדובר בדולב ללא כל ספק - בזיהוי מדעי מלא.
3 צפייה בגלריה
סיגי יהוד - שילדה בלי דולב שנחטף מניר עוז
סיגי יהוד - שילדה בלי דולב שנחטף מניר עוז
סיגל יהוד ודור שנולדה שבוע וחצי אחרי 7.10. "הדבר הכי שונה בלידה של דור זה שדולב לא היה בה"
(צילום: תומר שונם הלוי)
בהודעת דובר צה"ל צוין כי הגופה אותרה בתום חקירה מאומצת שניהלה יחידת אית"ן (מערך איתור הנעדרים) וזיהוי מדעי. לפי הצבא, החקירה נעשתה בשיתוף אנתרופולוגים. להליך הזיהוי ואיתור הגופה היו שותפים גם ארכיאולוגים של רשות העתיקות.
הבשורה המרה נמסרה אמש למשפחה. ראש אכ"א אלוף יניב עשור היה בקשר רצוף עם המשפחה עד למסירת ההודעה, ובצבא מבינים שדולב היה ככל הנראה האחרון שאותר וזוהה מאז 7 באוקטובר בשטח ישראל. "לאחר הליך זיהוי שבוצע על-ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומכון הצבי בשורה, נציגי צה"ל מסרו הודעה למשפחה. צה"ל משתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו", מסר דובר צה"ל.
סיגל (סיגי) יהוד, אלמנתו של דולב, הייתה בחודש התשיעי להריונה ב-7 באוקטובר, וילדה כאמור את בתה שבוע וחצי לאחר מכן. בפברואר השנה סיפרה על הזוועות של אותו יום: היא וילדיה - רז, יותם ורון - התחבאו בממ"ד בביתם בניר עוז, בשעה שדולב יצא כאמור להעניק עזרה ראשונה מתוקף תפקידו כחובש מתנדב במד"א ובאיחוד הצלה. "היינו מ-6:30 בבוקר בממ"ד, בלי אוכל ובלי מים, כשאני מנסה לגרום לשלושה ילדים להיות שקטים ורגועים ובמקביל גם לשמור על עצמי במינימום לחץ כדי שלא יתחילו צירים", היא סיפרה, "דולב כתב לי באותו בוקר להיות רגועה, להסדיר את הנשימה. ואז נותק הקשר איתו".
3 צפייה בגלריה
yk13790713
yk13790713
סיגי עם בעלה דולב. בני זוג מאז כיתה ו'
(באדיבות המשפחה)
בתו של דולב, שכעת מתברר שנולדה אחרי שנרצח, זכתה לשם דור. "הדבר הכי שונה בלידה של דור זה שדולב לא היה בה", אמרה סיגי בריאיון שנערך בפברואר. "הוא היה איתי בכל הלידות האחרות, החזיק את היד, הרגיע, חתך את חבל הטבור, לקח את התינוקות בידיים בפעם הראשונה כבר בחדר לידה. אבא מעורב כל כך מהרגע הראשון".
סיגי סיפרה אז כי היא ודולב היו בני זוג מאז גיל 12, בכיתה ו', וכי התקופה הכי ארוכה שבה לא היו זה לצד זו הייתה כשדולב התחיל את הטיול הגדול לפניה. אחרי שלושה חודשים היא הצטרפה אליו. "הכי מפחידה אותי המחשבה שהוא לא יכיר את הילדה שלו", סיפרה בריאיון - שנערך כשלושה חודשים לפני ההודעה על מציאת גופתו.
מתן צורי השתתף בהכנת הכתבה