2 צפייה בגלריה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
"פעלו כרשת לייבוא אקדחים והברחתם יחד עם תושבי הרשות". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הפרקליטות הגישה היום (ד') כתב אישום נגד תושבי בני ברק ומודיעין בגין ייבוא אקדחי הזנקה מגיאורגיה שהוברחו לרשות הפלסטינית והוסבו לאחר מכן לכלי נשק אמיתיים. על פי האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות עו"ד מסעד מסעד, הנאשמים, משה אזולאי (33) וליטל אריק (38), יחד עם תושבי הרשות, פעלו כרשת לייבוא אקדחי הזנקנה והברחתם לשטחי הרשות, והסבתם לנשק לשם בצע כסף.
בבקשת המעצר נגדם נכתב כי "השניים פעלו באופן שיטתי ומתוחכם תוך לקיחת סיכון כי כלי נשק אלו יגיעו לידיים פליליות או/ו עויינות". הם נאשמים בעבירות נשק של ייבוא, סחר ונשיאה והובלה, כל אחד לפי חלקו, שביצעו לשם בצע כסף לאורך זמן ובהזדמנויות רבות. בנוסף, כתב האישום מייחס לאזולאי עבירות של הלבנת הון, וכן עבירות לפי חוק חדלות פירעון של הונאת נושים, הסתרת נכסים ואי מסירת מידע.
מהפרקליטות מסרו כי מדובר בכתב אישום ראשון הכולל עבירות על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, מאז כניסת החוק לתוקף בספטמבר 2019. הפרשה נחשפה בעקבות חקירה משטרתית במסגרתה הופעלו מספר סוכנים שאספו ראיות נגד הנאשמים ותושבי הרשות הפלסטינית. כנגד המעורבים הנוספים, תושבי הרשות, יוגש כתב אישום לבית דין צבאי.
2 צפייה בגלריה
הקלטות של אזרחים שנכנסו לשטחי a
הקלטות של אזרחים שנכנסו לשטחי a
המשטרה הפעילה סוכנות וביצעה האזנות סתר. אילוסרציה
(צילום: shutterstock)
עו"ד אייל בסרגליק, המייצג בתיק יחד עם רז מורגן ממשרדו התייחס לכתב האישום: "חומרי החקירה עדיין אינם בידינו, אך כבר בשלב הראשוני ניתן לראות בבירור כי מרשתנו לא הבינה בכלל כי מדובר באמל"ח ולא הבינה כי מדובר במשהו לא תקין. גורמים אחרים ניצלו את מצבה הבריאותי והאישי לרעתה.
"בסופו של יום, בית משפט קיבל היום את בקשתנו לבחון את שחרורה ללא תסקיר, דבר מאד חריג בעבירות של סחר בנשק ואמל"ח. אנו משוכנעים שבסוף נצליח להוכיח את חפותה של מרשתנו".
מכתב האישום עולה, כי הנאשם קשר קשר עם אחרים וייבא מגאורגיה אקדחי הזנקה מסוגים שונים ללא רישיון כדין. לאחר מכן, מכר הנאשם את האקדחים לתושבי הרשות הפלסטינית, שהסבו אותם כאמור לכלי נשק אמיתיים, ובתמורה לכך קיבל הנאשם סכומי כסף המוערכים בסך של כ-400 אלף שקל. לאחר שהאקדחים הוסבו לכלי נשק, הציעו אותם למכירה.
המשטרה הפעילה סוכנים וביצעה האזנות סתר לנאשמים. במפגש אחד שתועד בין אזולאי לאחד הסוכנים, הודה האחרון כי הוא מתעסק בהעברת אקדחי הזקנה לשטחים, ואמר שהוא לא לוקח סיכונים ולא נוגע פיזית באקדחים שהסבו. בנוסף, תיעדו שיחה של אזולאי ובו סיפר על מעצר של הפלסטינים וכי המשטרה הפעילה סוכן סמוי שרכש את הנשקים. באותה שיחה אזולאי הוזהר לכבות את הטלפון שלו כי ייתכן וחוקרי המשטרה "יושבים" להם על הטלפונים.
בחקירתו הכחיש אזולאי את המיוחס לו. בבקשה להארכת מעצר שהגישה הפרקליטות נגד הנאשמים, עולה כי באחת מהאזנות הסתר, הנחה אזולאי את אביו לשקר במהלך החקירה, לאחר שזה התבקש לפרט את מקור הכסף בחשבון הבנק שלו. אזולאי הפקיד באופן שיטתי כספים בחשבון של אביו.
על פי כתב האישום הפעילה המשטרה שלושה סוכנים אשר אספו ראיות נגד הנאשמים ותושבי השטחים, ובין היתר רכשו הסוכנים במספר הזדמנויות כלי נשק מהנאשמת ותושבי השטחים, וזאת לאחר שאותם תושבי השטחים הסבו את האקדחים שקיבלו מהנאשם. במספר הזדמנויות, רכשו הסוכנים מהנאשמת ותושבי השטחים (יחד ולחוד), מספר אקדחים, רובה סער מסוג M- 16 ומסוג קלצ'ניקוב, ובחלק מהמקרים, הנאשמת הובילה ברכבה את כלי הנשק מהשטחים לתוך שטחי ישראל.
עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם פתח בהליכי חדלות פירעון בדצמבר 2019 וניתן כנגדו צו פתיחת הליכים (בעבר היה בהליך פשיטת רגל שנסגר בשנת 2016 ). בניגוד להצהרות הנאשם על הכנסות נמוכות לממונה על חדלות פירעון ולנאמן שמונה בהליך, הוא הרוויח בתקופת היותו בהליך חדלות פירעון מאות אלפי שקלים, תוך שהוא מבריחם לחשבונות של אחרים. בכספים אלו, רכש הנאשם נכסים ורשם אותם על שם אחרים.