קיש: רפיסות הממשלה - טריגר לפיגועים, מוטיבציה לשונאינו
(צילום: נדב אבס, שמוליק דודפור)

חבר הכנסת יואב קיש, סגן השר לשעבר מהליכוד, התייחס הבוקר לגל הפיגועים בשבועות האחרונים בירושלים, בגדה וביפו ואמר: "אני מאוד מקווה שזה לא גל, ושהאירועים הבודדים האלה ייעצרו. אני חושש שהרפיסות והחולשה שהממשלה משדרת היא טריר מסוים למוטיבציה שיש לשונאינו לפעול". הוא איחל החלמה מהירה לפצועה מהפיגוע הבוקר בשייח ג'ראח: "אני מקווה שזה ייפסק, לצערי בממשלה הנוכחית זה לא יקרה".
לדבריו, "ברגע שהם רואים שבנייה לא חוקית מקבלת פרס, חוק החשמל עובר בכנסת, ויו"ר ועדת הפנים זה ווליד טאהא שפועל בשביל לסכל יוזמות של הימין ומחזק את הגורמים הפוסט-ציוניים בממשלה הזאת, ברגע שחוקים בשביל לטפל בבעיית המסתננים לא מגיעים למליאה כי מרצ מתעקשת שזה יקרה, ברגע שהמדיניות היא להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה אז הדבר הזה מחלחל גם לשונאינו בזירה הבינלאומית וגם לשונאינו פה קרוב אלינו".
7 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"מאוד מקווה שזה לא גל פיגועים"
(צילום: אבי מועלם)
7 צפייה בגלריה
סריקות כוחות הביטחון אחרי המחבלת
סריקות כוחות הביטחון אחרי המחבלת
זירת הפיגוע בשייח ג'ראח
(צילום: יואב דודקביץ)
7 צפייה בגלריה
סריקות כוחות הביטחון אחרי המחבלת
סריקות כוחות הביטחון אחרי המחבלת
סריקות כוחות הביטחון אחר המחבלת, הבוקר
(צילום: יואב דודקביץ)
- אתה באמת טוען שבגלל שחוק החשמל עבר בקריאה ראשונה יוצאת מחבלת לרצוח יהודים? "בואי נדייק את דבריי. אני לא אמרתי שהם הטריגר, אמרתי שהחולשה של הממשלה הזאת הוא הגורם המקל שמאפשר להם לפעול. זה בדיוק הנקודה, הממשלה צריכה להיות חזקה. יש מוטיבציות אחרות, לא בגללם רוצים להשמיד אותנו. תמיד ידענו לטפל בהם ביד חזקה ובכוח והיינו פותרים את הבעיה. הממשלה משדרת חולשה וזו בעיה שלא בולמת את הדבר הזה ובעניין הזה אני רואה אחריות מלאה לממשלה".
- מה היית עושה אחרת? "האווירה היא מסוכנת. אווירה שבה כנסת ישראל נותנת פרס לכל מי שפוגע במשילות. יש רשימה ארוכה, אני הייתי פועל אחרת, ממשלת ימין הייתה פועלת אחרת. יש לנו ממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציונות שמעבירות תרומות למשפחות רוצחי חמאס בעזה".
7 צפייה בגלריה
הפגנת הימין בכיכר הבימה בתל אביב
הפגנת הימין בכיכר הבימה בתל אביב
"בוודאי שהוא מסוכן לישראל". קיש מצדיק את האמירות בהפגנת הימין
(צילום: מוטי קמחי)
7 צפייה בגלריה
הפגנת הימין בכיכר הבימה בתל אביב
הפגנת הימין בכיכר הבימה בתל אביב
הפגנת הימין בכיכר הבימה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
חבר הכנסת יואב קיש התייחס גם להפגנת הימין אתמול, שבה נכחו אלפים, והצדיק את האמירות נגד ראש הממשלה נפתלי בנט: "בוודאי שהוא מסוכן לישראל. אנחנו רואים את הכישלון שלו בזיקה המדינית הוא בחר לא לעשות דבר מול האיום האיראני. אני שמח שלפחות עכשיו הם מדברים אחרת אבל איבדנו חצי שנה יקרה".
"הבעיה הגדולה שלא סופרים אותם - זו הנהגה חלשה ראש ממשלה שאין לו על מה להישען בממשלה שלו. אז בוודאי שלא הממשל האמריקני ולא האירופים יספרו אותו, אנחנו באירוע שההנהגה הישראלית איננה פקטור בזירה הבינלאומית". הוא כינה את הממשלה "מסוכנת, שקרנית ומושחתת" וטען: "את המחיר משלמים אזרחי ישראל".
ניר חפץ בבית המשפט, אתמול
(צילום: משי בן עמי)

7 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט
מנדלבליט: "נתניהו סיכן את הדמוקרטיה". קיש: "הוא המסוכן"
(צילום: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)
חבר הכנסת שלמה קרעי, חבר סיעתו, אמר אתמול בהפגנת הימין: "צריך להכניס את אביחי מנדלבליט ושי ניצן לכלוב הקופים שאליו הכניסו את ניר חפץ כדי שיידעו על כל הפשעים שלהם". קיש התחמק מהצדקת האמירה ואמר כי "ניר חפץ עבר התעללות במשטרה על סף עינויים בלי שינה ובלי אוכל, עם איומים פיזיים ועל משפחתו. בכל סיטואציה אחרת העדות הזאת לא יכולה הייתה להתקבל בבית המשפט. מנדלבליט רצה לפסול את נתניהו, ואמר את זה אתמול ניר חפץ בבית המשפט - כל אירוע תיק 4000 תפור".
אתמול נחשפו ב"חדשות 12" אמירות של היועמ"ש נגד ראש הממשלה לשעבר ("נתניהו סיכן את הדמוקרטיה"), קיש אמר כי "למנדלבליט אין את הזכות לקבוע לציבור מה לעשות. הוא התבלבל. הוא הפך להיות גם החוקר גם השופט וגם ערכת הערעור. זה אירוע הזוי. הוא פוגע בדמוקרטיה פגיעה קשה ומי שמסוכן בכל האירוע הזה הוא מנדלבליט".
"הוא פגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית, פעל והנחה את המשטרה כיצד לפעול בחקירת חפץ - שיקר בזמן אמת ואמר שהכל בסדר. כל האירוע הזה נובע מנקמנות של מנדלבליט ואיזשהי חשיבה שהוא מעל הדמוקרטיה הישראלית".