תיעוד קשה לצפייה מתוך הפעוטות בפסוטה
בית המשפט המחוזי בחיפה, הרשיע לפני הצהריים (שני) את סאוסן (52) ושורוק (26) קסיס, אם ובת שניהלו ועבדו במעון ביישוב פסוטה שבגליל, בשורת עבירות התעללות ותקיפת פעוטות. התיעוד שבפתח הכתבה קשה לצפייה.
לאחר שאחת האימהות, מרים גיריס, שלחה את בנה עם מכשיר הקלטה שהחביאה בתוך בובה, חוקרי המשטרה ממחוז צפון מצאו סרטונים קשים לצפייה שבהם נראו השתיים פוגעות בפעוטות של המעון "סיג'אר ולאקן".
הכרעת דין למטפלת ומנהלת הגן
(צילום: אביהו שפירא )

3 צפייה בגלריה
המטפלת ומנהלת הגן בהכרעת הדין
המטפלת ומנהלת הגן בהכרעת הדין
סאוסן ושורוק קסיס בבית המשפט, היום
(צילום: שרון צור)
לפי כתב האישום של פרקליטות מחוז חיפה, השתיים הפעילו מסכת אלימות ממושכת, לאורך חודשים ארוכים, בילדי הפעוטון, והשופט ארז פורת הרשיע את השתיים בעבירות התעללות בקטין, תקיפת קטין בידי אחראי ועבירות תקיפה סתם בנסיבות מחמירות.
בפרקליטות הוסיפו כי השתיים הכו את הפעוטות בכל חלקי גופם, הטיחו אותם על המזרנים והרצפה, משכו בשיער, בעטו, סטרו וטלטלו אותם. עוד צוין כי השתיים הטילו אימה על הפעוטות והשליטו אווירה של פחד.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהתעללות
תיעוד מהתעללות
מתוך תיעוד ההתעללות
"הנאשמות תקפו והתעללו בפעוטות, חסרי ישע וחסרי אונים אשר נתונים לחסדיהן ותלויים בהן באופן מוחלט באלימות קשה ואכזריות", נכתב בכתב האישום. "מעשיהן של הנאשמות מעידים על קשיות לב, קהות חושים, זלזול מוחלט בחיי אדם ובבריאות הגופנית והנפשית של הפעוטות, ודפוסי מחשבה והתנהגות אלימים", אמרו בפרקליטות.
הורי הפעוטות שהותקפו הגיעו לבית המשפט והביעו את שביעות רצונם מההרשעה. כאשר עזבו השתיים את האולם, בעודן מסתירות את פניהן, קראו לעברן ההורים קריאות זעם. גיריס עצמה סיפרה כי בנה, בן שנה ושלושה חודשים, תמיד בכה כשנכנס לגן - וחזר ממנו מותש ונטול חיוניות. "היו הרבה סימני אזהרה", היא סיפרה לאחר הגשת כתב האישום. "הוא בכה ללא הפסקה. התחיל לדבר בגיל תשעה חודשים ופתאום הפסיק. הוא חזר עם סימנים אדומים על הפנים ועל הראש, וכששאלתי את הגננת מה קרה לו, היא אמרה שקיבל מכה כששיחק".
שלב הטיעונים לעונש נדחה לתחילת חודש יולי. גיריס אמרה היום בדמעות שהרגישה שסוף סוף נעשה צדק לפעוטות ולהורים. "עברנו שנה מאוד קשה. נלחמנו כדי לשקם את הילדים שלנו, לאסוף את השברים ולאחד את המשפחות שלנו שהתמודדו יומיום עם ההשלכות של סאוסן ושורוק".
במטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך מסרו כי "בשנה הזו לא רק שההורים התמודדו עם המעשים שלהן, אלא נאלצו להתמודד גם עם תביעות השתקה ואיומים לכאורה במקום שהנאשמות יקחו אחריות על מעשיהן. בית המשפט אמר אמירה ברורה: כל מי שתרים יד על חסר ישע תישא באחריות ותיענש על כך".
דורית חזן, יו"ר ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית, הוסיפה כי "הגיע הזמן שמדינת ישראל תקבע מבחני קבלה למי שמבקשים לטפל בילדים ותפקח על מתן הכשרות מתאימות עבורם לאורך כל שנות העבודה. בלי שינוי זה ילדינו ימשיכו להיות מופקרים בידיהם של מפלצות דמויות אדם ללא כל הגנה ראויה".