2 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו מארחים בסלון המעון בבלפור את הנסיך ויליאם
בנימין ושרה נתניהו מארחים בסלון המעון בבלפור את הנסיך ויליאם
בני הזוג נתניהו, בבלפור
(צילום: חיים צח, לע"מ)
כמה שעות לפני השבעת הממשלה ביום ראשון האחרון, הגיע משלוח גדול של שתייה קלה למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים בשווי 6,000 שקל - על חשבון קופת המדינה.
על עובדה זו אין עוררין. באשר לשאלה מתי הוזמן המשלוח הגדול יש כמה גרסאות. לפי מקורות במשרד ראש הממשלה, המשלוח הוזמן באותו היום, שעות ספורות לפני שעל פי הנחיית היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית פרגו ברנע, המדינה הפסיקה לממן את הוצאות המזון של משפחת נתניהו. לפי מקורות אלה, מי שהזמין את המשלוח ביקש לנצל את העובדה שחשבון ההוצאות עדיין משולם על ידי המדינה.
ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה היוצא צחי ברוורמן אמר כי יצאה הזמנה למשלוח השתייה "יומיים-שלושה" קודם, והמשלוח אכן הגיע באותו היום. עם זאת, לדברי ברוורמן לא מדובר במחטף אלא בהזמנה מתוך מסגרת שאושרה מראש לפי הנהלים.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו ישיבת ממשלה
צחי ברוורמן ונתניהו
(צילום: EPA)
השבעת הממשלה החדשה. המשלוח הגיע באותו יום
(צילום: ערוץ כנסת )

מלשכתו של ברוורמן נמסר בתגובה רשמית קודם לכן: "כל ההזמנות למעון ראש הממשלה נעשות כדת וכדין, בהתאם לגודל ובאישור כל הגורמים המקצועיים, לרבות חשבות המשרד. מבלי להיכנס לפרטים, היה והוזמנו מוצרים כאלה ואחרים כשראש הממשלה מכהן בתפקידו – אין בכך כל פסול, שכן אף אחד אינו יודע את תוצאות ההצבעה לכהונת הממשלה החדשה".
אלא שהתגובה ממשרדו של ראש האופוזיציה נתניהו הייתה שונה מהדברים שאמר ברוורמן. נטען בה שההזמנה אושרה "לפני שבועות". כאשר הצענו למשרדו של נתניהו להציג מסמך המציג את מועד ההזמנה, סירבו שם להציג הוכחה כזו.
ממשרדו של נתניהו נמסר: "לא היה ולא נברא. לא בוצעה שום הזמנה ביום ההשבעה. מדובר בתשלום להזמנה קודמת, שנעשתה כמה שבועות לפני השבעת הממשלה. החשבונית עבור אותה הזמנה הונפקה על ידי הספק ביום השבעת הממשלה. למעון אין שום שליטה על מועד הנפקת החשבונית ולמשפחת נתניהו אין שום חלק בהזמנה. ההזמנה נעשית על פי נוהל קבוע של מעון ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה, ובמסגרת תקציב שנתי מאושר. אין פה שום דבר מיוחד. מדובר באספקה סטנדרטית לתפקוד שוטף של המעון לפגישות עבודה ואירוח. מספיק כבר עם הרדיפה הזאת".