קטי פרי בוועדת הבדיקה לבריחת האסירים
(צילום: אבי חי, יריב כץ)

נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, העידה היום (ראשון) פעם נוספת מול ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע אשתקד - טענה שהשר לביטחון הפנים עמר בר-לב כלל לא רצה לחקור את המחדל.
3 צפייה בגלריה
עמר בר לב קטי פרי
עמר בר לב קטי פרי
"לא יודעת למה השר שינה את דעתו". בר לב ופרי
(צילום: אלכס קולומויסקי, דוברות שב"ס)
פרי חשפה במהלך הדיון כי השר לביטחון פנים עמר בר-לב, שביקר בכלא גלבוע ביום האירוע, הודיע לה אז כי אין בכוונתו לחקור את האירוע, וביקש ממנה לחקור אותו בתוך הארגון. לדבריה, זו הסיבה שמינתה קצין בודק לבריחה, אך כ-48 שעות לאחר מכן השר חזר בו מהחלטתו והודיע על הקמת ועדת בדיקה. "אני לא יודעת למה השר שינה את דעתו תוך 48 שעות", אמרה פרי. "יש לי השערות, אך כבודו של השר במקומו ולא אגיד אותן".
הנציבה הוזהרה, יחד עם שלושה בכירי שב"ס נוספים, כי קיים סיכוי שתיפגע ממסקנות ועדת הבדיקה. הבכירים הנוספים שהוזהרו הם סגן הנציבה גונדר מוני ביטן, מפקד מחוז צפון בשב"ס גונדר אריק יעקב ומפקד כלא גלבוע גונדר משנה פרדי בן שטרית.
3 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
כלא גלבוע
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
סריקות בצפון הארץ אחר שני המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע אשר עדיין לא נתפסו
סריקות בצפון הארץ אחר שני המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע אשר עדיין לא נתפסו
החיפושים אחר האסירים שנמלטו מכלא גלבוע
(צילום: אלעד גרשגורן )
עו"ד דורי קלגסבלד, המייצג את פרי, ביקש בפתח הדיון מהוועדה "לא להתקבע מראש על עמדות, ולהקשיב לדברי הנציבה בעדותה החוזרת בלב פתוח ובנפש חפצה".
פרי תקפה פעם נוספת את מפקד הכלא, פרדי בן שטרית, לאחר שניצל את עדותו הראשונה כדי לדבר על פרשת ה"סרסור בסוהרות". הנציבה אמרה כי בן שטרית היה צריך להעלות את הנושא בעת ששימש כעוזר מ"מ נציב שב"ס. "אני ממש לא סבורה שהייתה תגובה חפוזה", השיבה פרי ופנתה ליו"ר הוועדה, השופט מנחם פינקלשטיין. "אתה בעצמך שאלת את פרדי איפה היו האמירות שלו בעניין הסוהרות (בעבר, מ"ת). אז איפה הוא היה? אתם בעצמכם משוכנעים שהיה פה ספין".
בעדותו בחודש שעבר סיפר בן שטרית על הפערים המשמעותיים שהתגלו בתשתיות הכלא לאחר הבריחה, וטען כי על-מנת לחסוך כסף החליט הקבלן שחלק מהרצפה תהיה עשויה מקלקר. בשבוע שעבר הוצא בן שטרית לחופשה כפויה, לאחר שסירב לפקודתה של פרי לשמור על קשרי עבודה עם מפקדו הישיר, גונדר אריק יעקב.