ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה אמר כי הרשות הפלסטינית לא תחזור לשלוט ברצועת עזה ללא הסכם מקיף, הכולל את סיפוח הגדה המערבית והקמת מדינה פלסטינית מאוחדת.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה
ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה
ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה
(צילום: Jaafar ASHTIYEH / AFP)
בחודש החולף פורסמו בכמה כלי תקשורת בעולם צעדים אפשריים מצד ישראל, שיקבעו את המציאות בעזה אחרי המלחמה. העיתון א-שרק אל-אווסט ציין כי גורמים בישראל מתכננים שברצועה יוקם שלטון זמני, בין היתר על-ידי מדינות ערביות. אותו שלטון אמור להחזיר את עזה, שנשלטת על-ידי חמאס מאז 2007, לידי הרשות הפלסטינית.
אבל אשתייה, המכהן כראש ממשלה מ-2019, אמר כי הרשות הפלסטינית לא תשתף פעולה בעניין זה מבלי ליישם תהליך שלום אמיתי שבסיומו יהיו שתי מדינות ריבוניות.
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
2 צפייה בגלריה
אריק קראוניק
אריק קראוניק
(צילום: Jaafar ASHTIYEH / POOL / AFP)
בראיון ל"גרדיאן" הבריטי אמר אשתייה: "אם נחזור לשלוט בעזה ולנהל את ענייניה מבלי למצוא פתרון מדיני לגדה המערבית, אנחנו ניראה כאילו אנחנו נכנסים לרצועת עזה על הסיפון של מטוס F-16 או טנק ישראלי". הוא הוסיף: "אני לא מקבל את זה, והנשיא שלנו מחמוד עבאס (אבו מאזן) לא מקבל את זה. אף אחד מאיתנו לא יקבל את זה."
בראיון בלשכתו ברמאללה הדגיש אשתייה: "אני מאמין שמה שאנחנו צריכים זה חזון מקיף ושליו. הגדה המערבית צריכה פתרון, ואחרי זה צריך לקשר את עזה אליה במסגרת פתרון שתי המדינות".