ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני מאשימה מתנגדים פוליטיים ו"קבוצות לחץ" כי הם מנסים לבצע נגדה מעשה סחיטה ולהפיל אותה מהשלטון, זאת בעקבות סקנדל שנחשף בימים האחרונים במדינה, במסגרתו עובד בנק "ריגל" במשך שנתיים אחר חשבונות הבנק של אלפי איטלקים, בעיקר פוליטיקאים וסלבריטאים, ובהם חשבון הבנק הפרטי של מלוני עצמה, של אחותה ושל בן זוגה לשעבר.
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני
ג'ורג'ה מלוני. אחת מבין יותר מ-3,500 קורבנות
(צילום: רויטרס, Guglielmo Mangiapane)
הסערה פרצה אחרי שחקירה פנימית בבנק האיטלקי הגדול והחשוב ביותר במדינה, "אינטזה סנפאולו", העלתה כי עובד הבנק מהעיר בארי בשם וינצ'נזו קוביאלו השיג לעצמו גישה בלתי חוקית לחשבונות של יותר מ-3,500 לקוחות. בין הנפגעים היו גם שר ההגנה גווידו קרוסטו, ראשי ממשלה בעבר ובכירים בעולם העסקים, בספורט ובתעשיית הבידור.
מלוני בת ה-47 התראיינה אתמול בערב לערוץ הטלוויזיה של משפחת ברלוסקוני TG5 וטענה, מבלי להציג הוכחות, כי הפריצה לחשבון הבנק שלה והריגול אחר התנועות הפיננסיות בו נועדו לחתור תחת הממשלה שלה. "קבוצות הלחץ האלה לא מקבלות את העובדה שיש בממשלה מישהו שלא נכנע ללחץ שלהן ושאותו אי-אפשר לסחוט. אז אולי הם מנסים להיפטר ממני בדרכים אחרות. אבל לצערי הם לא יצליחו בכך", אמרה ראש הממשלה.
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני 10 בינואר
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני 10 בינואר
"רוב הנפגעים מהמחנה הפוליטי שלי". רה"מ מלוני
(צילום: רויטרס)
"אנחנו מכירים את התופעה של גנבי תכשיטים שגונבים אותם ואז מנסים למכור אותם בשוק השחור", הוסיפה מלוני, מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני "האחים של איטליה", "אבל כאן אני חושבת שאנחנו מתמודדים עם ניסיון לעשות את אותו הדבר עם מידע". למסקנה זו הגיעה לדבריה משום ש"רוב רובם של הפוליטיקאים שחשבונותיהם היו תחת ריגול הם מהצד הפוליטי שלי".
ג'ובאני דונזלי, חבר מפלגתה של מלוני, אמר כי "איסוף מידע פרטי כזה הוא מתקפה על הדמוקרטיה" וכי "מישהו באיטליה לא קיבל עדיין את תוצאות הבחירות". שר הפנים בממשלתה מטאו פינטדוזי הצהיר: "נראה כי הריגול הפוליטי הזה מלמד על ניסיון להטות את הדמוקרטיה במדינה".
3 צפייה בגלריה
3 שנים אחרי שמת. דייגו מראדונה
3 שנים אחרי שמת. דייגו מראדונה
3 שנים אחרי שמת. דייגו מראדונה
(רויטרס)
החשוד המרכזי קוביאלו בן ה-52 אמר מצדו לחוקריו כי מה שהניע אותו היה סקרנות בלבד, וכי ביצע את המעשים בתקופה שבה היה מתוסכל מאוד בעבודתו. הוא אמר כי לא שמר לעצמו תיעוד מחשבונות הבנק וגם לא זכר אותם. הוא מואשם כעת בהפרת זכויות הפרט ובאיום על הביטחון הלאומי של איטליה בעזרת שותפים, שזהותם לא פורסמה. קוביאלו פוטר מיד על-ידי הבנק, שמתמודד כעת עם מבוכה לאומית קשה מאוד ופגיעה עצומה במוניטין הבינלאומי המצוין שלו.
גם מנכ"ל הבנק עצמו, קרלו מסינה, נפל קורבן לפריצה לחשבונו מצד קוביאלו, והחקירה העלתה כי החשוד כנראה גם עקב אחר תנועות הפוליטיקאים על-ידי מעקב אחר הפעילות בכרטיסי האשראי שלהם, ולמעשה התאפשר לו לעקוב אחריהם פיזית. עוד נטען כי קוביאלו פרץ לחשבונות של אישים שכבר אינם בחיים. כך למשל הציץ אשתקד בחשבון הבנק של כוכב הכדורגל המנוח דייגו מראדונה, שמת שלוש שנים לפני כן וסביב ירושתו וכספו ניצת מאבק משפטי קשה.