שר הביטחון יואב גלנט התייחס הערב (שבת) לתקיפה ברובע הדאחייה שבביירות אתמול, שבה חוסל בין היתר מייסד כוח רדואן וראש מערך המבצעים של חיזבאללה איברהים עקיל. "התקיפה המרשימה של צה"ל בדאחייה סיכלה את שרשרת הפיקוד המבצעי של חיזבאללה, אך גם הביאה לסגירת מעגל חשובה עבור מדינת ישראל, עבור צה"ל, ובאופן אישי - גם עבורי", חשף.
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט באיקס
שר הביטחון יואב גלנט באיקס
התמונה שפרסם גלנט
גלנט סיפר כי "לפני 27 שנים בדיוק, בספטמבר 97', נפלו בקרב הקשה באנצרייה 12 מלוחמי שייטת 13, חבריי ופקודיי, שיצאו לפעילות מבצעית בעומק לבנון תחת פיקודו של סא"ל יוסי קורקין ז"ל. 'אסון השייטת' קרה חודשים ספורים אחרי שסיימתי את תפקידי כמפקד היחידה. זכורה לי היטב הנסיעה המהירה מאוגדת עזה עליה פיקדתי אז, לבסיס השייטת בעתלית - אלו היו שעות קשות במיוחד.
"מאז ועד היום, אני מאמץ אל ליבי את המשפחות השכולות, פוקד את קברי הלוחמים, וזוכר בגאווה בכל יום את גבורתם. מפקדי אותו מארב טרור בחיזבאללה, היו איברהים עקיל ואחמד וואהבי - אתמול, הם חוסלו בשעה שעסקו בהכנת פעולות טרור נוספות נגד מדינת ישראל - המעגל נסגר. זו מחויבותנו עבור הנופלים ויקיריהם, זו מחויבותנו עבור תושבי הצפון וזהו מסר חד וברור לכל מבקשי רעתנו. עם ישראל חי", סיכם שר הביטחון.
זירת התקיפה בדאחייה, היום

אתמול בערב אישר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי כי ראש מערך המבצעים של חיזבאללה חוסל בתקיפה בדאחייה, וכי יחד איתו חוסלה גם צמרת מערך המבצעים ושרשרת הפיקוד של כוח רדואן, יחידת העילית של הארגון. לפי דובר צה"ל, עקיל ושאר המחוסלים הותקפו בזמן שהתכנסו מתחת לאדמה, בלב שכונת מגורים, תוך שהם משתמשים באזרחים כמגן אנושי.
בלבנון דיווחו עד כה כי בתקיפה נהרגו לפחות 37 בני אדם, ולפי המידע שבידי צה"ל, 16 אנשי ומפקדי חיזבאללה חוסלו בוודאות. לפי משרד הבריאות בלבנון עשרות נוספים נפצעו, חלקם במצב אנוש. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי מסר אמש כי "מפקדי חיזבאללה שחיסלנו תכננו במשך שנים את '7 באוקטובר' של גבול הצפון. הגענו אליהם ונגיע לכל מי שיאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".