3 צפייה בגלריה
בנימין הקטן שעלה מאתיופיה
בנימין הקטן שעלה מאתיופיה
החלום שלו ושל משפחתו לעלות לישראל רק התחזק. בנימין ביחד עם אימו
מאז תחילת יוני, עלו מאתיופיה כ-800 בני אדם, ובחודש הקרוב צפויה לעלות גם משפחתו של בנימין טספהון בן ה-7 מהעיר גונדר בצפון המדינה. אך בנימין, וכמוהו גם אימו ואחותו התינוקת, עדיין לא יודעים האם יגשימו את חלומם לעלות לישראל.
בעקבות סדרת כתבות שפורסמו ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet בשנה שעברה, בנימין עבר ניתוח דחוף בבית החולים וולפסון לטיפול במום מולד בליבו, וזאת על אף שלא התאפשרה בזמנו כניסה של זרים לישראל בשל מגפת הקורונה. הוא הגיע בטיסה יחד עם עולים חדשים, אך נאלץ לשוב לאחר חודש לקהילת הממתינים בגונדר.
3 צפייה בגלריה
בנימין טספהון
בנימין טספהון
"הוא לא ראה רופא מאז שעבר הניתוח". בנימין לפני הניתוח בבית חולים וולפסון, בשנה שעברה
(צילום: פעילים למען העלאת יהודי אתיופיה)
החלום הגדול שלו ושל משפחתו לעלות רק התחזק עם הביקור בישראל, בעיקר לאור הסיוע הרפואי שבנימין קיבל כאן - שבאתיופיה אין באפשרותו לקבל. סבו וסבתו של בנימין צפויים לעלות בחודש הקרוב לישראל עם כל ילדיהם, אך משפחתו הגרעינית של בנימין לא נמצאת ברשימת העולים במבצע זה.
משפחתו של בנימין מודאגת ממה שיעלה בגורלו אם יישאר בגונדר, ומכך שמצבו בריאותו יחמיר. הדוד של בנימין, מסנבט, יעלה בקרוב ארצה. הוא אמר: "אנחנו שמחים שאנחנו עולים, אבל מאוד דואגים לבנימין. הוא לא במצב טוב, ולא ראה רופא מאז שעבר את הניתוח. עדיין יש בנו את התקווה שהעלייה שלו ושל אחותו תאושר, ונוכל להגיע כל המשפחה לישראל".
בנימין נוחת בישראל כדי לעבור את הניתוח בלב, בשנה שעברה
(צילום: נתן וייל, לע"מ, הסוכנות היהודית)

עינאלם אנדלאו, קרובת משפחה של בנימין, עלתה ארצה בשנת 2005. היא סיפרה על הכאב שהמשפחה מתמודדת איתו מזה שנים בשל הקרע בין בני המשפחה, שחלקם עלו ארצה וחלקם נותרו באתיופיה: "במשפחה שמחו כל כך על ההודעה שיוכלו לעלות - ואז הודיעו להם שאמא של בנימין לא יכולה להגיע, כי היא נשואה עם ילדים. הבנו ששוב יפצלו אותנו".
"אמו של בנימין, ששיטו, נורא עצובה. היא מתקשרת בוכה, ומבקשת מאיתנו לברר מה אפשר לעשות כדי שהבן שלה בנימין יוכל להיות בישראל ולקבל טיפול רפואי", מוסיפה עינאלם: "לבנימין קשה שכל הדודים, וסבא וסבתא שלו שגידלו אותו - עוזבים. אנחנו מפחדים שמחלת הלב שלו תחמיר. מגיע לילד הזה עתיד, ומגיע למשפחה שלנו להיות סוף סוף כולם יחד".
3 צפייה בגלריה
המפגש של בנימין הילד ואימו במבנה של "הצל ליבו של ילד"
המפגש של בנימין הילד ואימו במבנה של "הצל ליבו של ילד"
"מגיע למשפחה להיות סוף סוף כולם ביחד". בנימין יחד עם אימו
(צילום: שאול גולן)
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה פנתה באחרונה לשרת הפנים איילת שקד, בבקשה לאשר בדחיפות את העלאתם של האם ששיטו, בנה בנימין ואחותו התינוקת, כך שלא יישארו מאחור - במיוחד מאחר והוא זקוק להמשך טיפול רפואי ראוי. כעת ההחלטה נתונה בידיה של השרה שקד, שתקבע האם לאפשר את עלייתם.