בשדה התעופה באטלנטה נהרגו ביום שלישי בבוקר שני עובדים של חברת דלתא איירליינס, לאחר שצמיג של אחד מגלגלי מטוס בואינג 757-232 התפוצץ במהלך עבודות תחזוקה שגרתיות. עובד נוסף נפצע קשה. טרם ברור מה גרם לפיצוץ הצמיג במטוס, שנמצא בשימוש 31 שנה והיה מקורקע מאז שהשלים טיסה מלאס וגאס ביום ראשון בלילה.
האירוע לא פגע בתנועת המטוסים בנמל התעופה של אטלנטה, שנחשב לעמוס ביותר בעולם, ושם נמצא נמל הבית של דלתא איירליינס. "משפחת דלתא שבורת לב על אובדן שני חברי צוות ופציעה של עובד נוסף״, נאמר בהודעה של החברה. במייל שנשלח בידי ההנהלה לעובדי דלתא נאמר: "אנא דעו שהבטיחות והרווחה שלכם קודמות לכל - תמיד, ואנחנו כאן בשבילכם. נעבור את זה ביחד".
1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת התעופה דלתא איירליינס
מטוס של חברת התעופה דלתא איירליינס
מטוס של חברת התעופה דלתא איירליינס
(צילום: REUTERS/Carlin Stiehl/File Photo)
אף שהאחריות על תחזוקת הצמיג אינה קשורה לבואינג, הטרגדיה הזו היא רק האחרונה בשרשרת של תאונות, באחת השנים הקשות ביותר של החברה. כבר בשבוע השני של 2024 נקרעה דלת חירום שלא הוברגה היטב ממטוס מקס 9 של חברת אלסקה איירליינס, זמן קצר אחרי ההמראה, ורק בנס גדול איש לא נפגע.
חודש מרץ היה כאוטי לחלוטין, עם שני מקרים של נחיתות חירום ועוד מקרה של גלגל שנפל ממטוס בואינג 777-200 אחרי ההמראה מסן פרנסיסקו - ונחת על מכוניות במגרש חניה עמוס בשדה התעופה. גם כאן, באורח נס, לא נפגע אף אחד. מטוס 737 של יונייטד איירליינס נחת באורגון כשחסרים בגופו מספר פאנלים, וקורקע מיידית. בואינג 737 נוסף שהיה בדרכו לאטלנטה נאלץ לבצע נחיתת חירום בטריטוריית ארובה, לאחר שאחד המנועים כבה בהמראה.
לאחר עוד כמה תקריות באפריל הודיעה חברת יונייטד איירליינס כי היא מתכננת להפחית את ההסתמכות על בואינג, לאחר שהפסידה 124 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024. בין לבין עברה החברה שינויים בצמרת, חילופי מנהלים ושימועים קשים בוועדות חקירה של הקונגרס.
מעל כל זה מרחפת המבוכה של אגף תעשיית החלל של בואינג: חללית הסטארליינר שלו, שלקחה בחודש יוני שני אסטרונאוטים למשימה של שבוע בתחנת החלל הבינלאומית, אינה מסוגלת להחזיר אותם. השניים יצטרכו להישאר בתחנה לפחות עד פברואר 2025, לפני שיחזרו עם חללית של חברת SpaceX, מה שיגרום לבואינג את אחת מהשפלות יחסי הציבור הגדולות בתולדותיה.