דן אסולין, שהיה רבש"ץ מושב מבטחים, נפל בקרב על הגנת היישוב ב-7 באוקטובר - והלילה (בין רביעי לחמישי) נולד לו בן בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד.
2 צפייה בגלריה
דן אסולין
דן אסולין
דן אסולין ז"ל
דן הוקפץ מוקדם בבוקר באותו יום, מיד עם פלישת המחבלים, והקפיץ את כיתת הכוננות. הוא עוד הספיק להיפרד מאשתו חן שהייתה בחודש השביעי להריונה ומבתו הקטנה בת השנה וארבעה חודשים. דן, שהיה בן 38 במותו, נהרג יחד עם חברו טל ממן בחילופי אש במושב.
אשתו חן שוהה מאז אותו יום בבית הוריה באשדוד, ובשיחה עם ynet סיפרה על הלידה הלילה כשלצידה אמה, מרים. "אני מתאוששת ומרגישה יותר טוב", היא סיפרה. "דן מאוד ציפה ללידה. כשהכול קרה הייתי בחודש שביעי. הוא רצה הפתעה, הוא לא רצה לדעת אם זה בן או בת. לצערנו הוא לא הספיק לגלות. פשוט רצה לשמור את זה כהפתעה".
2 צפייה בגלריה
בן נולד הלילה לרבש"ץ מושב מבטחים שנרצח בשבעה באוקטובר
בן נולד הלילה לרבש"ץ מושב מבטחים שנרצח בשבעה באוקטובר
"הלידה החזירה אותי ללידה הראשונה כשהוא היה לצידי". חן אסולין
לדבריה, "הוא תכנן להיות בלידה כמו שהוא היה בלידה הראשונה. הוא רצה בן כי כבר יש לנו בת. הלידה הלילה החזירה אותי ללידה הראשונה כשהוא היה לצידי. אפילי ילדתי באותו חדר. הוא עזר לי פיזית אז. בלידה הלילה רק קיוויתי שהוא איתי, למרות שלא פיזית".
לשאלה אם תחזור לגור במושב מבטחים השיבה חן: "במידה שיהיה בטוח ונקי מחמאס בעזה, כמו שמבטיחים, אז אני אחזור למושב. זה גם מה שדן היה רוצה. הוא לא ויתר על המושב, גם לא בקרב. הוא קפץ ראשון להגן על היישוב".