שינוי בבחינות הבגרות בישראל: לראשונה מאז קום המדינה השאלות וההנחיות בבחינה לא ייכתבו עוד בלשון זכר אלא בלשון רבים. על פי הנחיית שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, הניסוחים החדשים יופיעו כבר בבחינות הבגרות בקיץ הקרוב.
עד כה בחינות הבגרות נוסחו בלשון זכר יחיד עם כוכבית בתחתית העמוד שלפיה "ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנים ולנבחנות כאחד". כך למשל, בבחינת הבגרות בתנ"ך הונחו התלמידים והתלמידות "ענה על שתיים מן השאלות", "קרא פסוק", וכן "הסבר טענה זו ובסס אותה על הפסוקים".
שאשא-ביטון ציינה כי מחקרים הוכיחו שהפנייה בלשון זכר במבחנים פוגעת בתחושת השוויון של הנערה והאישה, והדבר יכול להשפיע גם על הציון שלהן בבחינה. במשרד החינוך ציינו כי מחקרים שנערכו הראו כי פנייה בלשון רבים אינה פוגעת בהישגי הגברים, ומנגד מעצימה את האישה.
כבר במסמך "אבני דרך" שפרסם משרד החינוך טרם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, צוין כי יש לבסס במערכת החינוך תרבות מגדרית שוויונית. אחת הדרכים לקידום הערך הזה היא באמצעות הנהגת שפה לשונית שוויונית.
"מהשנה אנחנו יוצרים מציאות שוויונית יותר דרך שפה שוויונית יותר בבחינות הבגרות", אמרה שאשא-ביטון. "למילים יש משמעות והמחקרים הוכיחו בבירור שהשינוי החדש יש בו כדי לשפר את התחושות וההישגים של הנבחנות מבלי לפגוע בבנים. עכשיו אפשר לומר באמת – בהצלחה לכולם".
מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, הוסיף: "שוויון ההזדמנויות הוא ערך מכונן במערכת, שמכנסת תת כנפיה את כל חלקי החברה הישראלית. לאור זאת, אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי להעניק לכל תלמיד ותלמידה, מכל מגזר, תחושת שייכות ולהבנות עבורם מרחב חינוכי שיוצר תחושת הזדהות. שינוי השפה בבחינות הבגרות הוא חלק אחד בתוך מערך הפעולות שלנו ליצירת השינוי הנדרש בהיבט המגדרי והוא מהווה צעד נוסף במיצובה של מערכת החינוך כמערכת שרואה את תלמידיה כולם".