ארגון הטרור בוקו חראם פרסם היום (ה') סרטון שאינו מאומת, שבו נראים לכאורה הילדים שנחטפו בשבוע שעבר בבית ספר בניגריה.
שלשום לקח הארגון הג'יהאדיסטי אחריות על חטיפת הילדים, במתקפה שהייתה בבית ספר במחוז קנקארה, במדינת המחוז קטסינה בצפון מערב ניגריה. נער שמופיע בסרטון ופונה למצלמה באנגלית ובהאוסה (אחת השפות הלאומיות בניגריה) אמר שהוא אחד מ-520 תלמידים שנחטפו על ידי "הכנופייה של אבו שקאו" (מנהיג בוקו חראם). ממשלת ניגריה לא אישרה עדיין כמה תלמידים נעדרים. לפי שני גורמים מספר הנעדרים הוא 320 או 333.
8 צפייה בגלריה
בוקו חראם פרסם סרטון של ה ילדים ה חטופים ניגריה
בוקו חראם פרסם סרטון של ה ילדים ה חטופים ניגריה
הנער שמדבר בסרטון
את הנער שמדבר בסרטון מקיפה קבוצה גדולה של ילדים, שנראים תשושים. סוכנות הידיעות AFP דיווחה שלסרטון מצורפת הקלטה עם קול שמזכיר את קולו של מנהיג בוקו חראם אבו שקאו. מנהיג ארגון הטרור היה אחראי לחטיפת 276 תלמידות בניגריה ב-2014, חטיפה שעוררה כעס וזעזוע בעולם. באותה תקופה השתמשו גולשים ברשתות החברתיות בהשטאג BringBackOurGirls (החזירו את הבנות שלנו). מאז החטיפה מצרפים הגולשים לפרסומים ברשת את ההשטאג BringBackOurBoys (החזירו את הבנים שלנו).
הדובר שקולו נשמע בהקלטה הדגיש פעם נוספת שבוקו חראם לוקח אחריות על החטיפה, אחרי פרסומים בהם נטען שהאחראים לחטיפה הם עבריינים שאינם ג'יהאדיסטים. "מוקדם יותר פרסמתי הקלטה שמאשרת שהאנשים שלנו ביצעו את עבודתו של אללה - אבל אנשים מכחישים את זה. הנה הגברים שלי, והילדים שלכם אמרו את דברם". גורמי ביטחון אמרו אתמול ל-AFP שהחטיפה התבצעה על ידי ארגון פשע מקומי, שנשלח למשימה על ידי בוקו חראם. מומחים הזהירו לאחרונה שהג'יהאדיסטים מנסים למצוא לעצמם בעלי ברית בכנופיות הפשע בצפון מערב ניגריה.
8 צפייה בגלריה
חמושים תקפו בית ספר תיכון חטפו תלמידים ניגריה קנקארה  קטסינה
חמושים תקפו בית ספר תיכון חטפו תלמידים ניגריה קנקארה  קטסינה
בית הספר שבו נחטפו הילדים
במדינת המחוז קטסינה התקיימו היום כמה הפגנות למען שחרור הילדים. נשיא ניגריה, מוחמדו בוהארי, ביקר היום במדינת המחוז. "אנחנו נמצאים כאן היום בגלל שאנחנו רוצים לומר לממשלה הפדרלית שמה שהיא עושה לא מספיק, הנשיא הכשיל אותנו", אמר אחד המפגינים. מושל קטסינה אמר בשני בערב שהחוטפים יצרו קשר עם הממשלה ושמנהלות שיחות כדי להבטיח שהילדים יחזרו למשפחותיהם בריאים ושלמים.
הורי החטופים מתייצבים מדי יום בבית הספר שבו הייתה החטיפה, נואשים למידע על גורל הילדים. הם הגיעו לשם גם היום, אחרי פרסום הסרטון. ההורים חוששים שהזמן להציל את יקיריהם הולך ואוזל. אחד ההורים שצפה בסרטון הצליח לזהות את אחד הילדים שמופיעים בו. ההורה, שבנו בן ה-14 עדיין נעדר, סיפר: "חבר של הבן שלי שהצליח לברוח אמר שהוא מזהה את הילד שמדבר בסרטון, ושקוראים לו סאני". הורה אחר סיפר שנודע לו שאנשי בוקו חראם דרשו כופר תמורת שחרור הילדים. "אנחנו לא יודעים כמה הם דרשו. אנחנו מתפללים שהממשלה תצליח לפתור את זה ותשחרר את הילדים שלנו במצב טוב".