3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הקול שלנו שווה והמנדט חייב להתממש". נתניהו ולוין
(צילום: AP)
שר המשפטים יריב לוין הודיע אמש (שבת) כי ישתתף בשבוע הבא בהפגנה מול הכנסת ובית המשפט העליון - בקריאה לממשלה להמשיך את חקיקת המהפכה המשפטית. "הקול שלנו שווה והמנדט שקיבלה ממשלת הימין חייב להתממש", הסביר - בזמן שמתקיימים דיונים בבית הנשיא על חקיקה בהסכמה של הקואליציה והאופוזיציה.
לוין כתב בערוץ הטלגרם שלו כי "ביום חמישי בשעה 19:00 נעלה כולנו לירושלים כדי להתייצב בין משכן הכנסת לבניין בית המשפט העליון ולומר בעוצמה שלא הייתה כמוה - העם דורש רפורמה משפטית. אני אהיה שם, ואני קורא לכל אחת ואחד לא להישאר בבית. מגיעים. מפגינים. משפיעים. משנים".

בימין אומרים שההפגנה אמורה להיות אחד ממבחני הכוח המשמעותיים שלהם. ההערכה היא שנתניהו די "התקרר" בנחישותו להמשיך את החקיקה - והוא מקווה שהדיונים בבית הנשיא יימשכו כמה שיותר זמן. בהתבטאויות אחרונות שלו הוא לא התייחס מפורשות לכך שהחקיקה תימשך, וחברי כנסת ממפלגתו כמו טלי גוטליב כבר אמרו בשבוע שעבר שנתניהו "עשה כניעה חד-צדדית בעניין הרפורמה".
ההפגנה המתוכננת נועדה להפעיל לחץ על נתניהו ועל האגף המתון בליכוד, שלא מתלהב מחקיקה ללא הסכמות. "גם אם יגיעו המוני אנשים", אומר בכיר בליכוד, "לא בטוח שזה ישנה את התמונה. ההבנה היא שקשה להתקדם כרגע ללא הסכמות מהנקודה שאליה הגענו". ב-1 במאי תחזור הכנסת לפעילות, ואז צפוי הלחץ בימין להתגבר ולחתור לשורה תחתונה.
3 צפייה בגלריה
יריב לוין מפרסם את הפגנת התמיכה במהפכה המשפטית
יריב לוין מפרסם את הפגנת התמיכה במהפכה המשפטית
לוין מפרסם את הפגנת התמיכה במהפכה המשפטית
3 צפייה בגלריה
   ליברמן בכנס של אוניברסיטת רייכמן
   ליברמן בכנס של אוניברסיטת רייכמן
"ממשלה כזאת לא ראויה לשום אמון". ליברמן
(צילום: שאול גולן)
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שבחר מלכתחילה שלא להשתתף בדיונים בבית הנשיא, אמר בתגובה כי "לוין שב ואומר שהמהפכה המשפטית חייבת להתממש. התמימות של חבריי לאופוזיציה תעלה לכולנו ביוקר - פגיעה במערכת המשפט, הריסת הערך המקודש של השוויון בנטל וריסוק הכלכלה הישראלית".
לדברי ליברמן, "הקואליציה הנוכחית מתכננת מיד אחר יום העצמאות להתחיל בחקיקת חוק ההשתמטות, להשלים את חקיקת חוק המתנות למשפחת נתניהו, ולהעביר החלטת ממשלה בנושא חשמל כשר. בנסיבות כפי שאנחנו נמצאים היום ממשלה כזאת לא ראויה לשום אמון ושום שיתוף פעולה מצידנו".
בריאיון חג מיוחד ל-ynet, שיפורסם במלואו מחר, כינה נשיא המדינה יצחק הרצוג את העימות סביב המהפכה המשפטית כ"משבר הפנימי החמור ביותר מאז קום המדינה, משבר שמשפיע בהרבה מאוד גזרות" - והוסיף כי אם המגעים לפתרון ייכשלו "אני לא אתבייש להגיד מי לדעתי אשם".
הוא גילה גם כי דחה הצעה להתפטר מתפקידו, על רקע קידום החקיקה והמחאות נגדה: "אני נהנה מאמון גדול בציבור מכל חלקי העם. קיבלתי הצעות שונות לגבי פעולות ומעשים שאני יכול לנקוט והייתה גם ההצעה הזאת. דחיתי אותה והיא לא נראית לי נכונה בכלל".
פורסם לראשונה: 22:50, 22.04.23