רוברט פ' קנדי ג'וניור, שרץ כמועמד עצמאי בבחירות לנשיאות ארה"ב ואף זכה בסקרים לתמיכה לא מבוטלת, הודיע הערב (שישי) על פרישה מהמרוץ – ותמיכה במועמד הרפובליקני והנשיא לשעבר דונלד טראמפ. עד לשנה שעברה היה קנדי הבן איש המפלגה הדמוקרטית והוא אף התכוון להתמודד בפריימריז הדמוקרטיים מול נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אך לבסוף שינה את הגדרתו לעצמאי, והתמודד בבחירות לבדו, בלי גב מפלגתי.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב המועמד העצמאי רוברט קנדי ג'וניור ב עצרת הכרזה על ניקול שנהאן כמועמדת ל סגנית הנשיא
ארה"ב המועמד העצמאי רוברט קנדי ג'וניור ב עצרת הכרזה על ניקול שנהאן כמועמדת ל סגנית הנשיא
רוברט קנדי ג'וניור פורש מהמרוץ לנשיאות - ותומך בטראמפ
(צילום: JOSH EDELSON / AFP JOSH EDELSON / AFP)
כבר שלשום דווח ברשת ABC האמריקנית כי קנדי ג'וניור צפוי לפרוש, ויממה לפני כן סגניתו המיועדת במרוץ, ניקול שנהאן, אמרה כי הוא שוקל "לאחד כוחות" עם טראמפ במטרה לצמצם את סיכוייה של המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס לנצח בבחירות בנובמבר – כשברקע המהפך שהתחולל בסקרים לטובת האריס, מאז שהחליפה את הנשיא ג'ו ביידן כמועמדת המפלגה.
הקמפיין של קנדי ג'וניור מסר ביום רביעי האחרון כי הוא מתכוון לשאת היום נאום שיעסוק ב"רגע ההיסטורי הנוכחי ובדרך קדימה". הנאום נערך בפיניקס שבאריזונה – שעות לפני עצרת שטראמפ עצמו יערוך בעיר הסמוכה גלנדייל.
בשבועות האחרונים כבר דווח על קשר שמתהדק בין קנדי לטראמפ: אחרי ניסיון ההתנקשות הכושל בטראמפ בחודש שעבר השניים שוחחו בטלפון, ולפי הקלטה שהודלפה הנשיא לשעבר הפציר במועמד העצמאי לפרוש – כדי לסייע לו לנצח את ביידן (השיחה נערכה עוד לפני שהנשיא הדמוקרטי פרש מהמרוץ): "הייתי שמח שתעשה משהו, ואני חושב שזה יהיה טוב לך וטוב כל כך עבורך", טראמפ נשמע אומר לקנדי. לאחרונה אמר הנשיא לשעבר לרשת CNN כי יהיה "פתוח" להעניק לקנדי תפקיד כלשהו בממשל שלו, אם יביס את האריס.
הקלטת השיחה בין טראמפ לקנדי ג'וניור, בחודש שעבר
(צילום: X)

פרישתו של קנדי מהמרוץ וההכרזה על תמיכתו בטראמפ, מהווה השלמת מהפך דרמטי מצידו: קנדי בן ה-70 היה במשך רוב חייו איש המפלגה הדמוקרטית, והוא גם נצר לשושלת מפורסמת (ומוכת אסונות) של דמוקרטים: אביו הוא הסנאטור רוברט פ' קנדי שנרצח ב-1968 על-ידי מתנקש פלסטיני בזמן שהתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, ודודו הוא הנשיא לשעבר ג'ון פ' קנדי, שנרצח חמש שנים לפני כן בעודו מכהן.
את מסע הבחירות הנוכחי שלו החל קנדי ג'וניור כדמוקרט, והוא ניסה לאתגר את הנשיא ביידן בפריימריז הדמוקרטיים בשנה שעברה – אך בסופו של דבר בחר בריצה עצמאית. מאז שהכריז על כך באוקטובר אשתקד הוא נתפס כמי שעשוי "לגנוב" קולות קריטיים הן מהצד הדמוקרטי והן מהצד הרפובליקני, ובסקרים מוקדם יותר השנה קיבל שיעורי תמיכה גדולים במיוחד, של יותר מ-10%. עם זאת, בחודשים האחרונים התמודד עם שערוריות ואמירות מביכות, ושיעור התמיכה בו צנח לכ-4% בסקר שנערך החודש על-ידי מכון איפסוס. בנוסף, הקמפיין שלו גם התקשה מבחינה לוגיסטית.
קנדי ג'וניור נודע כפעיל נגד חיסונים ונחסם בעבר על-ידי אינסטגרם משום שפרסם מידע כוזב על מגפת הקורונה, ואשתקד הואשם באנטישמיות אחרי שטען כי "ביהודים הקורונה פגעה פחות". מנגד, הוא הביע תמיכה נחרצת בישראל במלחמתה נגד חמאס.