ים מסיקה, חיילת בת 19 מנתניה, נהרגה הבוקר (רביעי) מפגיעת הרכבת בתחנה בעיר. כך הותר לפרסום. מסיקה איבדה את הכרתה על הרציף ונפגעה מהרכבת שבדיוק חלפה במקום. היא הותירה אחריה הורים ושלושה אחים, שאחד מהם התחתן לפני כחודש.
גבי דיין, חבר של המשפחה, סיפר: "ברגע שהתקבלה הבשורה הקשה הגיעו לבית המשפחה בשכונת ותיקים בני משפחה וחברים רבים. ים בחורה מדהימה. יפהפייה כמו דוגמנית. זה מוות מיותר. לא להאמין שככה היא סיימה את חייה". דיין אמר עוד כי ים שירתה בחיל האוויר.
זירת התאונה בנתניה
(צילום: רענן בן צור)

בעקבות התאונה הטרגית פתחה המשטרה הצבאית בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מצה"ל נמסר כי הוא משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.
שרת התחבורה מירי רגב הנחתה בעקבות התאונה את מנכ"ל משרד התחבורה ובכירים נוספים ברכבת ישראל לפעול מיד כדי לקדם הפעלת מחסום חשמלי חכם ברציפים.
המחסום, שיהיה בגובה כמטר, ימנע למעשה מאנשים להתקרב אל הפסים וירד רק עם עצירת הרכבת. גורמים במשרד התחבורה טענו כי מדובר בטכנולוגיה קיימת של חיבור בין מערכת האיתות ברכבת לבין מערכת מחסומים.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בתחנת רכבת נתניה
זירת התאונה בתחנת רכבת נתניה
זירת התאונה בתחנת רכבת נתניה
(צילום: איחוד ההצלה)
רגב אמרה ל-ynet כי "נעצבתי מאוד לשמוע הבוקר על מותה המיותר כל כך של ים מסיקה, ליבי עם משפחתה. חשוב לנו למנוע מקרים טרגיים שכאלה בעתיד ולכן הנחתי את כל הגורמים לא רק לעשות תחקיר לאירוע, אלא גם לפעול באופן מיידי להפעלת הפתרון החכם במהירות האפשרית".
לפי עדי ראייה שהיו בתחנה, החיילת נראתה מאבדת את הכרתה ונופלת על הרכבת הנוסעת. צוותי כבאות והצלה מתחנת נתניה הוזעקו לחלצה, ולאחר מכן נקבע מותה.
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א נועם לוי סיפר הבוקר: "כשהגענו למקום ראינו צעירה לכודה כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלה רב מערכתית. ניסינו להעניק לה טיפול רפואי תוך כדי חילוץ ולאחר שחולצה ביצענו פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה".