בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שישי) בשלושה ימים את מעצרו של אלי מוסלי, שנעצר בחשד להשלכת רימונים לעבר בתים בהרצליה פיתוח וברמת גן, יום אחרי יום בתחילת השבוע. בדיון טען נציג המשטרה כי מוסלי אינו חשוד בהשלכה פיזית של הרימונים, והוסיף כי לא יכול להשיב אם יש ראיה שמוסלי שלח אחרים להשלכת הרימונים. בחקירתו מוסלי שמר על זכות השתיקה.
בדיון טען נציג המשטרה כי מדובר בשני אירועים מרכזיים שאירעו בשבוע האחרון. החשוד גורם מרכזי בתחום הפשיעה המאורגנת, והינו בנו של ראש ארגון הפשע ניסים מוסלי ועל כך "יש מסוכנות יתרה לביטחון הציבור". "בתקופה האחרונה, ובעקבות המלחמה, ישנה זליגה של אמל"ח מסוגים שונים מאזור הלחימה לגורמים פליליים כאלה ואחרים. דבר זה מייצר ומעצים את המסוכנות", הוא סיפר.
הארכת מעצר לאלי מוסלי
(צילום: חגי דקל)

2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאלי מוסלי בבית משפט השלום בפתח תקווה
הארכת מעצר לאלי מוסלי בבית משפט השלום בפתח תקווה
מוסלי מסתיר את פניו בבית המשפט, היום
(צילום: חגי דקל)
מוסלי עצמו ניצל את הדיון ואת היעדר הראיות כדי להתנגח בנציג המשטרה. "במקום לבלבל את המוח תגיד מה עשיתי", הטיח בו, "אתה מבלבל את המוח, כולנו רואים חדשות ויודעים מה קורה במדינה. תביא לה מצלמות, הקלטות, משהו, תספר לה מה עשיתי. כל המגזר (החברה הערבית - רב"צ) עושים לכם טרור ברחובות אבל באתם עליי. אתם צריכים להתבייש".
בהמשך אמר החשוד כי "זה סתם סיפור מצוץ מהאצבע. אני לא קשור לכלום. אמרו לי שזרקתי רימונים, שלחתי מישהו. הם לא יודעים מה עשיתי בכלל. אם הייתי עושה משהו, הייתי יושב פה כמו דג. זה מרתיח את העצבים, מה זה?".
2 צפייה בגלריה
אלי מוסלי
אלי מוסלי
מוסלי בבית המשפט בעבר. "אם הייתי עושה משהו, הייתי יושב פה כמו דג"
(צילום: יריב כץ)
סניגורו של מוסלי, עו"ד דורון נוי, טען בדיון: "אני מבקש מבית המשפט הנכבד, כשאני שומע שאנשי משטרה מגיעים לבית ישפט ומתחילים לדבר על המלחמה וארגוני פשיעה ועל העניין של המסוכנות, המוזיקה הזו ברורה לי לגמרי שבתיק הזה אין כלום ושום דבר".
"אני מעריך שהם הראו בפני המשפט רק את הסכסוך ואת המניע שלשיטת המשטרה יש בין צדדים מסויימים. לא יכול להיות מצב שבתיק כהז חמור לכאורה, שאם באמת למשטרה יש איזשהו בסיס רציני, עדיין מידע מודיעיני לא מספיק להארכת מעצר".
"באים לתיק כזה ולא עושים אפילו חיפוש בדירה, לתפוס ניירת ומצלמות, לא עשו את זה בכלל. עכשיו רוצים להגיד שזה ארגוני פשיעה ויש את מלחמת 'חרבות ברזל' ומסוכנות. כולנו יודעים שאין שום דבר בתיק הזה וגם שעוצרים את אלי מוסלי ראשון. כולם יודעים שהוא לא זרק רימון, אין להם בן אדם שיחבר אותו לזה. זה בשביל להרגיע את הרוחות בגלל הסכסוך שהמשטרה מייחסת לו". כאמור, מעצרו הוארך בשלושה ימים לצרכי המשך החקירה.