ציפי נבון, היועצת של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ומנהלת הלשכה שלה, התפטרה היום (ה') מתפקידה בעקבות הסערה שחוללו הפוסטים המסיתים שפרסמה אחרי מתקפת הטרור של חמאס – פוסטים שבהם כינתה מוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו "חובבי פדופילים" וטענה כי יש בישראל "המון יהודונים בוגדים".
2 צפייה בגלריה
ציפי נבון העוזרת של שרה נתניהו
ציפי נבון העוזרת של שרה נתניהו
הושעתה, ועכשיו התפטרה. ציפי נבון, היועצת של שרה נתניהו
נבון, נזכיר, הושעתה מתפקידה למשך שבועיים בעקבות הפוסטים הללו, אחרי שנציבות שירות המדינה הגישה נגדה תובענה משמעתית. ההשעייה, שהחלה ב-25 באוקטובר, הסתיימה כעת - ונבון החליטה לפרוש אחרי שנרמז לה כי לא תוכל לחזור לתפקיד וכי יש כוונה להאריך את תקופת ההשעייה. ההתפטרות תיכנס לתוקף מחר.
על התובענה שהגישה נציבות שירות המדינה, נבון פרסמה מאז תחילת המלחמה שורה של פוסטים מסיתים. "במעשיה אלו התבטאה הנאשמת התבטאויות חמורות ופוגעניות אשר אינן הולמות עובדי מדינה, בוודאי שלא עובדת משרד ראש הממשלה, שמועסקת במעון ראש הממשלה", צוין בתובענה.
בתובענה צוין כי ב-8 באוקטובר, יום אחרי מתקפת הפתע של חמאס, שיתפה נבון פוסט שבו הוצגה תמונה של גופות בשקיות לפני קבורה, לצד הכיתוב: "על זה צריך למחות, להפגין ולחסום כבישים". נבון הוסיפה טקסט משלה וכתבה: "נו חובבי פדופילים, אחים לנשק, סרבני טיס וגיוס, מרוצים עכשיו???", כשהיא מכוונת אל ארגונים ואזרחים אשר מחו נגד מדיניות הממשלה.
2 צפייה בגלריה
פוסט נגד קבוצת שמאשימה את נתניהו במחדל
פוסט נגד קבוצת שמאשימה את נתניהו במחדל
"הבוגדים מהשמאל ממשיכים בהסתה". אחד הפוסטים שפרסמה נבון
ב-12 באוקטובר פרסמה נבון פוסט של אדם אחר שהעלה תמונה של אישה וכתב כי היא יהודייה ונשואה למחבל ש"איך שהוא ידע על המסיבה ברעים". נבון הוסיפה את הכיתוב "אמיתי?". לפי נציבות שירות המדינה, בכך פרסמה נבון מידע פוגעני שכלל פרטים אישיים של אזרחים, מבלי לדעת אם יש אמת כלשהי בפרסום.
ב-13 באוקטובר שיתפה נבון תמונה של קבוצת פייסבוק בשם "אשם מחדל 23", שבה יוחסה לראש הממשלה נתניהו אחריות למחדל. נבון כתבה לצד השיתוף: "עוד לא סיימנו לקבור את מתינו, אנחנו רק בתחילתה של המלחמה, והבוגדים מהשמאל ממשיכים בהסתה". למחרת היא שיתפה פרסום עם תמונה של אישה שמתגוררת באילת עם תכנים לכאורה בעד תומכי טרור. נבון הוסיפה כיתוב: "ואתם שואלים אם באמת יש יהודונים בוגדים בתוכנו, אני מאמינה שכן והמון".
בתובענה צוין כי נבון כבר הסתבכה בעבר בהליך משמעתי בעקבות פרסומים פוגעניים נגד חברי כנסת, שרים, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, יו"ר ועדת הבחירות ומבקר המדינה. בספטמבר 2019 נערך לה שימוע אצל ממלא-מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הובהרו לה האיסורים שחלים עליה כעובדת מדינה והיא נדרשה לחדול מהתנהגות זו.
נבון, שליוותה את שרה נתניהו עוד מהקדנציה הראשונה של ראש הממשלה, התחייבה בינואר 2022 בפני גורמים רשמיים לחדול מפרסום אמירות פוגעניות ומעליבות. נציבות שירות המדינה הורתה אז למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי לערוך לנבון שימוע לפני השעיה, אך היא הודיעה שנותרה חולה בביתה.