תיעוד ממעצר החשודים מת"א שסיממו ושדדו גברים שהכירו בגריינדר
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה עצרה היום (חמישי) חמישה חשודים, בהם שני נערים, בחשד לביצוע אירועי שוד אלימים כנגד הומואים באילת במהלך השבועות האחרונים. זאת לאחר שאתמול הודיעה המשטרה על ארבעה צעירים מתל אביב ומטול כרם שנעצרו לאחרונה בחשד שסיממו גברים שהכירו באפליקציית ההיכרויות "גריינדר", כפתו אותם, שחזרו את הקוד הסודי שלהם באמצעות הניידים - ושדדו מהם עשרות אלפי שקלים. עד כה אותרו כבר 23 קורבנות, והמשטרה פרסמה את תמונותיהם של שניים מהחשודים במטרה להגיע לנפגעים נוספים.
משטרת מרחב ירקון פתחה לפני מספר חודשים בחקירה סמויה עם קבלת תלונות של מספר גברים בגין מעשי שוד וגניבות כרטיסי אשראי ומשיכות של עשרות אלפי שקלים, של גברים שקבעו כל אחד להיפגש עם החשודים דרך אפליקציית היכרויות "גריינדר".
2 צפייה בגלריה
 שאכר אללה אבו שהים ואביתר בן אבי
 שאכר אללה אבו שהים ואביתר בן אבי
שניים מהחשודים, שאכר אללה אבו שהים ואביתר בן אבי
(צילום: דוברות המשטרה)
במהלך המפגשים החברתיים, החשודים הגישו לקורבנות משקאות מהולים בחומר החשוד כסם "ג'י", ולאחר שהקורבנות נרדמו - כפתו אותם, גנבו מהם את כרטיס האשראי, שחזרו את הקוד הסודי דרך הנייד של הקורבנות ומשכו באמצעות הכרטיסים עשרות אלפי שקלים במזומן.
לפני כשבועיים החקירה הפכה לגלויה עם מעצרם של ארבעה חשודים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם מתל אביב, על ידי השוטרים. שניים מהחשודים שוחררו במהלך דיון בבית משפט השלום בת"א בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית.
החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה של משטרת מרחב ירקון וחוקריה הצליחו לאתר עד כה 23 קורבנות בפרק זמן של מספר חודשים החל מתחילת השנה.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית גריינדר
אפליקציית גריינדר
אפליקציית גריינדר
(צילום: shutterstock)
מעצרם של שני חשודים נוספים - שאכר אללה אבו שהים, שוהה בלתי חוקי בן 24 מטול כרם, ואביתר בן אבי, בן 29 מת"א - הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בת"א והיום הוארך מעצרם בארבעה ימים נוספים עד למחר. עוד באותו דיון הוגשה נגד החשודים הצהרת תובע, בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדם כבר בימים הקרובים כתבי אישום ובקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
במהלך דיון שהתקיים בבימ"ש השלום בת"א, הותרו לפרסום שמם ופרטיהם המזהים של החשודים והמשטרה קוראת לקורבנות נוספים שנפגעו, להגיע לתחנת המשטרה הקרובה לביתם או למשטרת מרחב ירקון.

אירועי שוד אלימים גם במפגשי "גריינדר" באילת

בתוך כך, במסגרת חקירה סמויה המתנהלת במשטרת אילת, עצרו לפנות בוקר כוחות המשטרה חמישה חשודים בביצוע אירועי שוד אלימים בעלי אופי דומה בעיר אילת. במהלך החיפוש בדירתם נתפסו סמים מסוג קוקאין ו-LSD בכמויות שלא לצריכה עצמית.
החקירה החלה עם קבלת תלונות בגין מעשי שוד אלימים של גברים שקבעו, כל אחד בנפרד, להיפגש עם החשודים דרך אפליקציית היכרויות "גריינדר". עם הגעתם למפגש המדומה, החשודים תקפו את הקורבנות, גנבו מהם את רכושם ואיימו עליהם לבל ידווחו אודות האירוע, שכן אם יעזו לעשות כן, יוגשו נגדם תלונות שווא אודות תקיפה מינית כנגד קטינים.
לפנות בוקר, כוחות משטרת אילת עצרו חמישה חשודים שהובאו במהלך היום לדיון הארכת מעצר בפני בית משפט השלום באילת. מעצרם של שני הנערים הוארך עד ליום ראשון בעוד מעצרם של יתר החשודים הוארך עד יום שני.
במשטרה קוראים לקורבנות נוספים שנפגעו באירועים דומים, להגיע בהקדם לתחנת המשטרה הקרובה לביתם או למשטרת אילת.