שר המשפטים יריב לוין, שממעט לדבר מאז תחילת המלחמה על הרפורמה שניסה להוביל לפני טבח 7 באוקטובר, אמר הערב (חמישי) בכנס החזון של המחנה הלאומי כי "נדרש שינוי מן היסוד במערכת המשפט, רבים היום מבינים את הצורך בשינוי עמוק יותר במערכת". אדם שהגיע לכנס התפרץ לדברי לוין ואמר כי "הבטחתם ביטחון מלא הבאתם חורבן על מדינת ישראל. חוצפה". הוא הוצא מהאולם.
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
לא ויתר על המהפכה. לוין עם נתניהו
(צילום: יונתן זינדל)
לוין הגיב להפרעה מהקהל ואמר כי "אני למוד שנה וחצי של הפגנות ליד הבית שלי ובמקומות אחרים - ואני יכול להגיד לכם: שום דבר לא יזיז אותי מהדרך". הוא ציין כי אמנם רצוי להגיע להסכמות בנושא בעיקר בעת הזו, אך טען: "רבים היום מבינים את הצורך בשינוי עמוק. הגיע העת שהמחויבות לכך תהיה מלאה גם בקרב כל 64 חברי הכנסת והשרים של הקואליציה".
לדבריו, "זו צריכה להיות אחת המקריאות הברורות שראוי שתצאנה בעוצמה גדולה מהוועידה הזו. נבחרנו בשביל לממש את המדיניות שבשבילה קיבלנו את התמיכה ולא מדיניות אחרת". בתחילת דבריו טען לוי כי "זה לא סוד שהימין נמצא בנחיתות גדולה מאוד בכל מה שקשור לפעילות חוץ פרלמנטרית. זה קיבל ביטוי בשנה שעברה כשהרחוב והשיח הציבורי נשלטו במידה רבה על ידי צד אחד בלבד צד שמחזיק בכלי התקשורת מרכזיים".
מטה המאבק "חופשי בארצנו" הגיב על דבריו ואמר כי הם "מעידים על חוסר אחריות מזעזע ועיוורון מוחלט למציאות הקשה בה נמצאת מדינת ישראל". נמסר כי "בשעה שמדינת ישראל מתמודדת עם איומים ביטחוניים חמורים בכל החזיתות, כשמעל 100 אלף אזרחים עקורים מבתיהם בצפון ובדרום, וכש-115 חטופים עדיין מוחזקים בידי חמאס - השר לוין בוחר לחזור לאותה רטוריקה מפלגת ומסוכנת שהובילה אותנו לאסון. לוין ממשיך לפורר את החברה הישראלית בדיוק כפי שעשה בשנה שקדמה לטבח 7 באוקטובר. הוא מסרב לקבל אחריות על הנזק העצום שגרם וממשיך בדרך ההרסנית שהחלישה את מערכת המשפט, פגעה בדמוקרטיה ופילגה את העם. הגיע הזמן לשלוח את ממשלת החורבן הזו הביתה".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ'. "למלחמה עם חיזבאללה יהיו מחירים, כמו נדל"ן"
(צילום: שלו שלום)
בכנס דיבר גם שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שטען כי "המלחמה היא הצלחה וניצחון". הוא האשים את ה"שמאל" באסונות: "בטווח המיידי, צריך לומר את האמת, מלחמת חרבות ברזל היא הצלחה וניצחון. באחריות, בניגוד לבכי והנהי באולפנים, אנחנו מפרקים להם את הצורה בעזה. בנחישות, באמונה, בהתמדה ובגבורה. הפעם אסור לנו לתת לשמאל למסגר את המלחמה בצועדת בכי ונהי כמו שעשה במלחמת יום כיפור. אז בקיבוע החולשה ההיא נזרעו זרעי הפורענות שהביאו לנו את אסון אוסלו, הבריחה מלבנון והגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון וגם את 7 באוקטובר ואת המלחמה שאנחנו בעיצומה".
לטענתו, "אנחנו לא רחוקים להשמיד את חמאס טוטאלית". הוא קרא גם לצאת למלחמה מול חיזבאללה "ולכבוש מחדש את רצועת הביטחון שהמלחמה תהיה בשטח לבנון ולא בשטח שלנו. יהיו למלחמה כזו מחירים אבל זה כמו בנדל"ן, היקר של היום זה הזול של מחר".